/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Jog AS Problemer
Fra : Danielp
Vist : 450 gange
60 point
Dato : 14-05-05 21:34

Hey.. Jeg har en yamaha Jog AS. Men der er kommet nogle problemer med den. Den er Tunet med Følgende : 48 mm. Cylle (Ukendt mærke), Hebo Titan udstødning, Polini speedcontrol vario, Koblingen er standart men med polini Trykfjeder, Polini kilerem, Kaburatoren er 17.5 mm. med 88 dyse. Da jeg købte den for 1 måned siden, der løb den 90 km/t efter speedo på scooter, og 100 km/t efter bil. Så fik jeg det problem at når den kom på 80 km/t så hakkede den sådan i det somom den ikke fik nok benzin. Da jeg så havde kørt med det lidt tid, så skete der det at den kun kunne komme på 70 km/t men gjorde det samme med at hakke. Nu er det bare blevet endnu være, og i optrækket hakker en 3 gange for den tager ved og så kommer den på 60 km/t hvis jeg er heldig, og ellers kan det være den kun kommer på 30 km/t. Og jeg har ikke lavet noget ved den siden jeg købte den. Og der rendte den 90, og nu 30. Jeg har mistet 60 km/t :( Nogen der kan hjælpe med det? Ville blive MEGET glad.. Jeg har ikke mange point at give fordi jeg er ny her :( Men det her handler jo om at hjælpe.. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-05-05 22:57

Starter den nemt nok???Kan den trække ?? Bruger den af olien? Udover at hakke har den så også en mislyd ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 14-05-05 23:10

Ja.. Den starter efter 3 gange på kicken.. Den har et kanont optræk de gnage jeg får den på 60.. Men når den kun vi på 30 så har den også et skidt optræk. Nej. Der er ingen mislyde, Overhovedet.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-05 00:45

Hvis den feks ikke får olie i benzinen vil den jo brænde værm og blive dårligere og dårligere Men det ku selvfølgelig også være noget med det elektriske Hvad med dit tændrør er det nyt??

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-05-05 10:50

Skift tændrøret. Hvis det ikke hjælper da skift indsugnings vembranen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 15-05-05 12:30

Tak for det. Men tændrøret giver perfekt gnist. Men jeg vil da prøve og skifte det. Jeg har en ny membran, skal jeg sætte den i ? Vil det hjælpe på det? Kan det evt. ik være pga for lille kabu?, den er jo kun på 17.5 mm.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-05-05 12:36

Hvis det var karburatoren der er for lille skulde fejlen jo ha været der fra starten. Hvorimod membranen kan Stå af.

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 15-05-05 12:41

Ok.. Men det er fordi, nogen gange kommer den op på 70-75, og hvis jeg så stopper op og køre igen, så kommer den kun på 30. Er det så stadig membranen?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-05-05 12:54

Tja du har næsten en 80cc maskine en karburator et sted mellem 20 28 mm vil da give et ordentlig spark. Men det forklare ikke dit problem lige nu. Da du jo har en ekstra membran da prøv med den. Da en membran godt kan give udefinerbare problemer (Virker, virker ikke osv.….)

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 15-05-05 12:57

Tak skal du have. Jeg vil prøve at skifte membranen. Vil det være godt for scooteren at købe en 21 mm. Delorto? Ville den få højere topfart af det ?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 15-05-05 13:05

Den vil få et godt bundtræk samt højre modregninger. Den mere power kan så udnyttes med eks. En anden transmissions gering som så vil give en højre topfart. Men den vil da nok kun hive noget mere med den gering du har nu.. En stor kab vil give den optimale smøring og køling. Så dit cylinder kit vil holde noget længer. Samt at du vil kun undgå at dit stempel sætter sig.

Kommentar
Fra : Danielp

Dato : 15-05-05 13:15

Tak.

Godkendelse af svar
Fra : Danielp

Dato : 15-05-05 13:16

Mange Tak for svaret rpje.