/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton 2005
Fra : CyberfishY
Vist : 415 gange
500 point
Dato : 14-05-05 03:18

Hej !

Jeg har forsøgt her på det sidste at installere norton på min sprit nye computer, men jeg bliver ved med at få fejl efter installationen og programmet henviser så til nogle sider hvad fejlen kan være og hvordan den rettes , men det hjælper ikke noget i mit tilfælde.

Fejlen siger at den ikke kan åbne norton og jeg kan heller ikke lave live update.

På nortons "gode" hjemmeside står der noget om at jeg skal omdøbe en "dll" fil til en "old" fil i system 32 mappen og derefter installere norton igen, men det hjælper ikke noget andet end det bliver værre med de fejl den kommer med...min HD er sprit ny og virus fri..jeg har før haft mit norton til at virke på den gamle comp jeg havde for 14 dage siden.

Jeg er helt ude at svømme her !!....Hvad skal jeg gøre ?????!!!!

( Jeg vil gerne fortsat køre med norton så venligst ingen andre henvisninger til andre programmer)

P.S Jeg har prøvet at lave en online scan fra deres hjemme side og den fandt ikke noget. Jeg køre med SP1 + diverse updates og firewall nu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-05-05 06:56

Før du installerer Norton SKAL alle andre programmer være lukkede.
Se efter på proceslinien til højre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-05-05 07:30

der kan ligge filer fra en anden installation af et andet antivirusprogram der kommer op at slås med din nye puter - har du kigget efter det ?????
Norton er endog sart overfor egne gl. filrester - derfor vælger jeg altid på ny puter og ved restore at køre genindlæsning og sørge for at alt jeg ikke har brug for ikke bliver valgt - så kører det

er det måske sådan at der ligger en prøve version af en art i forvejen så slet den helt og holdent før du forsøger at geninstallere norton igen.

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 500 point
Dato : 14-05-05 10:51

Hej Cybrfishy.

Du skal afinstallere din norton via tilføj/fjern programmer. Husk også at fjerne " Liveupdate, symantec liveupdate og Norton WMI. Herefter skal du opstarte din windows i fejlsikret tilstand. Så skal du gå i "søg" på alle filer og mapper. Her skal du skrive "Symantec" og søg. Slet alt det som kommer frem i søgefeltet. Herefter skriver du "Norton" og så søg. Slet igen alle de fremviste søgeresultater.
Nu genstarter du windows i normal tilstand og prøv så at installere igen.

Ved en alm. afinstallation fra "tilføj / fjern programmer" sletter den langt fra det hele. Den bibeholder stadig mange *.dll filer fra tidligere installation.

Har tit været udefor dette problem, og denne fremgangsmåde virker næsten hvergang.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-05-05 10:52

ja norton kan være noget skramel når det ikke funger

der er et værktøj til at afins de gamle nortoner fra 2004 og ned her http://service1.symantec.com/support/nip.nsf/docid/2001090510510636 det kunne jo være at den også kunne klare 2005
men hvis den er helt ny din puter så var det måske hurtiger at lave en formatering inden der kommer for meget på den

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 14-05-05 10:53

Jeg HAR lukket alle andre programmer og min Hardisk er sprit ny har KUN prøvet at installere norton uden held.

Det underlige er at på min gamle computer lige inden jeg skiftede havde jeg samme fejl med at en dll fil skulle omdøbes "uden held" og Nu siger den det samme igen på min nye comp !

Hvad skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 14-05-05 10:57

Jeg HAR jo lige formateret den nye harddisk, og lagt sprit nyt windows ind

Lige efter jeg installerede windows xp så installerde jeg sp 1 og så installerede jeg norton uden fejl men da den så genstartede ville norton ikke noget som helst

den skal bruge en fil "atl71" eller "atl70"´som begge er en dll fil der skal omdøbes, men det virker bare ikke i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-05-05 10:58

hvad er det for en fil som skal omdøbes?

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 14-05-05 10:59

Hmm Goblin jeg Prøver lige dit forslag

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 14-05-05 13:55

Det er denne fil atl71" eller "atl70" dll som skal omdøbes, men hvis man gør dette siger den at den ikke kan finde filen og ikke køre norton

Godkendelse af svar
Fra : CyberfishY

Dato : 14-05-05 14:18

WOOO det virker nu

Er i gang med at update nu !

Mange tak gobling

:)

Enjoy