/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
forbind til router men ikke WWW
Fra : Beauville
Vist : 213 gange
50 point
Dato : 13-05-05 18:25

Hej alle,

Jeg forsøger at få mit lille netværk til at virke. Mine 3 trådløse pc'er logges på router men kan ikke gå på net. routeren har jeg fodret med rette oplys og dens status er connected...

Et eller andet sted ser det ud til at der er nogle settings i router jeg mangler men hvilke?

Protocol?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:26

Hvilken udbyder og router har du?

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 18:28

ny Planet networking & com(Det hedder firma) WRT-410. 802.11g

TDC bredbånd...

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:31

Hvis du har sat DHCP op på routeren: får computerne en IP?
Hvilke oplysninger har du givet routeren? - Altså, hvilken type oplysninger?

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 18:34

TeWeE

ja DHCP er sat op og de trådløse tildeles efterfølgende IP adresser.

Mht oplys til router så har jeg jo fodret den med hvad den bad om i dens "Wizard". Såsom brugernavn og PW hos TDC. Så har jeg sat MAC filter op samt kryptering.

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:38

Okay.

Kan du se på dine computere om de får en DNS server tildelt? De skulle meget gerne få en TDC dns IP.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 18:42

Sætter du MAC-filter op skal du også tillade bestemte MAC adresser - ellers er de andre udelukket.

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 18:45

TeWeE

Hvor er det lige man ser det?

emesen,

Ja det er sat op. Så de trådløse har tilladelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 18:47

Ok - det var bare en tanke.

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 18:51

Kontrolpanel > Netværksforbindelser > Status for trådløs forbindelse > Fanbladet: Understøttelse > Detaljer..

Der kan du se DNS servere og andet netværks stuff.

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 18:59

TeWeE

ja, ok.. der står at udfor DNS 192.168.0.1 ,altså routerens ip adrese. Det er vel ikke korrekt?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 19:01

Jo, hvis routeren har fået en TDC DNS, ellers så kan de ikke komme ud på nettet.

Prøv følgende:
Klik start > Kør > Skriv: cmd > Enter > Skriv: nslookup > Enter > Skriv fx.: dr.dk
Kommer der en udefra IP frem? - Altså danmarks radions hjemmeside.

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 19:12

Nope, den siger:

dns request timed out

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 19:13

dvs den meddelse får jeg når jeg skriver nslookup.. kommer ikke videre...

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 19:17

endvidere får jeg heller ikke adgang til www via lan når jeg sætter routeren op...

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 13-05-05 19:27

Så har routeren nok ikke en DNS adresse, for ellers ville den få svar fra serveren. Lyder som om du har tastet noget forkert, eller at dit netværk der hjemme ikke er sat helt rigtigt op.

Har du forsøgt at koble en computer direkte på routeren (hvis der er mulighed for det) ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 20:22

Er det sådan at du må sætte din pc direkte til nettet, når du skriver her på kandu, og sætter routeren til, når du eksperimentere med forbindelsen?

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 21:00

hej igen

ja, jeg har styrtet rundt siden kl 12 i formiddag. Først direkte på modem for at lede på nettet, så igen prøve via router... osv osv....

men nu virker det sgu.... jeg rodede med lidt "virtuel server" og vupti. Jeg ved ikke lige hvad det er den gør, men det var ikke noget der var sat op by default. Mærkeligt nok.

Tak for svarende

Christian

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 21:01

bedre kendt som svarene

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 21:11

Det kan give problemer, når man skifter frem og tilbage hele tiden, da du så kobler op med henholdsvis PC'ens netkorts MAC-adresse og routerens MAC-adresse.
Nu da du har fået hul igennem, vil problemet flytte og du vil sikkert ikke kunne få forbindelse med direkte tilslutning, men kun via routeren.
MAC adressen er en form for ID over for udbyderen, og udbyderen giver så en IP ud fra dette, på den linie du er tilkoblet.

Kommentar
Fra : Beauville

Dato : 13-05-05 21:25

severino,

Njaaa, meget muligt men det var ikke problemet i dette tilfælde. Men tak anywho

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 14-05-05 13:23

Virual server er til at åbne for porte til de forskellige computere!

Så det vil sige at du har fået det til at virke som det skal?