/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til Audio driver!
Fra : rotweiler
Vist : 849 gange
160 point
Dato : 13-05-05 17:46

Når jeg prøver at installere en Audio Driver og trykker på Run, så går den igang med at installere den, men skriver lige pludseligt: UpdateDriverForPlugAndPlay i toppen af en lille boks, og inde i boksen står der: -536870397.
Når jeg så tryker på ok, så står der at den ikke kunne installere den, og at den vil exit setup.

Når jeg med Everest går ind og ser på min computer står der under audio at jeg HAR en sis7012 audio driver.
Men jeg gik så alligevel ind på producentens hjemmeside for at downloade hvad deres hjemmeside selv anbefalede efter at den havde "analyseret" min computer for hvad der manglede af drivere. Og det er den samme som der står at jeg har når jeg bruger Everest.

Når jeg kigger i min Enheds håndtering, så har jeg et "gult" spørgsmål tegn ud for audio driver.

Betyder det at jeg har hvad everest viser mig, eller betyder det at jeg mangler en driver helt?

Hvad kan der være galt?

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 17:48

Min audio driver er vist nok integreret i mit bund kort..

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-05-05 18:48

Har du prøvet at afinstallere din driver, og så bagefter gå ind på producentens hjemmeside og prøve igen, og se om den anbefaler noget nyt?

Bare et vildt gæt..

Ellers prøv dig lidt frem her: http://www.drivershq.com/

Mener det koster penge, men ikke så mange, og så er det vist nok et engangs beløb. Men du kan jo prøve deres scanner.

Her er lidt andre driver detectives:

http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,20020,tk,hsx,00.asp

http://www.galttech.com/screenshots/driverdetective.html

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-05-05 19:52

En søgning på google med den fejlkode du har skrevet, gav 206 resultater.
De fleste med SIS7012 lydkort.

Jeg tror enten det er et problem med Service Pack 2 eller også at du skal downloade en driver fra bundkortproducenten som passer til lydkortet på bundkortet.

Mange begår den fejl, at de går ind på SIS's hjemmeside og henter en driver til SIS
Men i de fleste tilfælde er denne driver til et indstikskort og ikke til et onboard lydkort som dit meget sandsynligt er.

Hvis du har Everest, "kan du" jo lige se hvilken bundkort-model du har og fortælle det...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-05-05 19:59

Hvis dit bundkort er ECS så vælg den korrekte driver imellem disse:

K7S5A, K7S5A+, K7S5A2, K7S6A, L7SOM V3.X, L4S5A, L4S5M, L4S5M2, L4S5MG
Så hent denne fil: http://www.ecsusa.com/downloads/driver/sound/7012106.zip

P4S5A, P4S5A/DX, P4S5MG, P4S5MG/GL
Så hent denne fil: http://www.ecsusa.com/downloads/driver/sound/70121042.zip

K7SOM, P6S5AT, P6S5MT
Så hent denne fil: http://www.ecsusa.com/downloads/driver/sound/7012me2k102.zip

Som du kan se er der mange forskellige chipset til SIS7012

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-05-05 20:19

Igen en der har problemer med en PC,er med windows eller xp.
Kontakt dog din forhandler og få hjælp der.
Vi andre der køre med MAC har ingen problemer og skulle der endelig være noget kan jeg bare ringe til min forhandler. Det koster ikke noget at få hjælp..

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-05-05 20:25

Hawaii7> Det var sgu da en underlig kommentar at komme med.
Hvor er hjælpen til spørgsmålet?

PS: du må jo have penge nok!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-05-05 20:47
Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 13-05-05 22:32

Hejsa Rotweiler

Prøv at gå ind i kontrol Panel/Administration/Tjenester for at se om Plug and Play
er aktiveret.

PS. Til CarstenGP du har ganske ret i dit indlæg vedr. Hawaii7> vedkommende ved åbentbart
ikke at dette er et Windows forum. Og man ikke skal håne andre men prøve at hjælpe.

Venlig Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 23:10

CarstenGP---> Jeg tror helt sikkert du er inde på noget helt rigtigt. Prøver mig lige frem.
Der fik jeg nyt mod.

Vender lige tilbage

oscardino---> Så fandt jeg også endelig ud af hvad det plug and play var, og hvor man fandt det. Men det ER slået til.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 23:11

eller også at du skal downloade en driver fra bundkortproducenten som passer til lydkortet på bundkortet.

Det er helt sikkert det der er problemet. Men som sagt vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-05-05 23:31

Fandt du ud af, hvad bundkortet hed?

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 00:18

Problemet er at det er en anden computer end den jeg har herhjemme. Så nu kan jeg ikke vente med at komme på arbejde og fikse den

Jeg ved du har ret.

Vender tilbage i morgen. møder kl. 11.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 00:18

Kommer lige 40 mere på til dig

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 11:13

CarstenGP---> Hmm. Er det her mit bundkort?

Beskrivelse   Værdi
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID   12/06/2004-SiS-651-6A6IXG05C-00
Motherboard Navn   Ukendt

Front Side Bus Egenskaber
Bus Type   Intel NetBurst
Bus Bredde   64 bit
Virkelig Hastighed   134 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed   536 MHz
Båndbredde   4288 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus
Bus Type   SiS MuTIOL
Bus Bredde   16 bit

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-05-05 13:09

Nej! - Det er typisk at der står "ukendt" lige der hvor man skal bruge informationerne...

Må jeg lige høre: Er det en færdig-pc? Packard Bell, Fujitsu Siemens, IBM, Compaq eller lign?
I det tilfælde kan du spore det ved hjælp af model- eller serienummer på maskinen.

Så et lign. spørgsmål hvor det var en Packard Bell - Imedia 3311
Det var samme Motherboard ID som du nævner.

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 160 point
Dato : 14-05-05 13:12

Du kan jo evt. se om en af disse ligner din maskine:
http://support.packardbell.com/dk/download/

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 14:16

Ja det er den samme computer som den i det andet spørgsmål du så. Jeg prøvedea t alve om på min email adresse og kunne så ikke lgge ind med min profil igen. Så derfor ny profil

Det er en Packard Bell Imedia 3311.

Der står et serie nr. på bagsiden.

Hvor kan jeg spore den henne tror du?

Prøver lige om jeg kan finde den i dit link.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 14:21
Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 14:21

Det her er hvad jeg fandt med det serie nr. der står bag på.

Kan jeg bruge alt dette til noget?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-05-05 14:28
Godkendelse af svar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 14:30

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!

Så fandt jeg den endelig efter 2 måneder

Tusind tak for hjælpen CarstenGP.

Jeg giver dig yderligere 100 point når jeg har sparet dem sammen.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 14:33

Så skal der fandme høres internet radio for fulde drøn

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 14-05-05 14:35

Det behøver du ikke...

Hvis det passer med det link du sendte så hedder bundkortet jo det der står der
(Gigabyte GA-8SIML-NF7)

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 14-05-05 15:08

Ja nede i bunden var der nogle links til noget man kunne downloade, og der stod noget med Audio. Det virkede med det samme.

Kommentar
Fra : rotweiler