/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
The VGA does not exist!
Fra : rotweiler
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 13-05-05 15:56

Jeg prøver at installere en Grafik kort driver.
Når jeg trykker på setup efter jeg har downloadet den, og trykker på run, skriver den pludselig "The VGA does not exist".

Og så kan jeg ikke komme videre. hvad kan det være?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 13-05-05 15:59

Det er måske et AGP-kort du vil indstallere.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 16:02

Hvad er et AGP-kort?

Og hvorfor kan den ikke installere det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 16:15

Et AGP-kort sidder i det brune slot.
Har du monteret et nyt grafikkort og hvis - hvad er det for et.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 16:23

Nej jeg har ikke monteret noget. Jeg har et integreret grafik kort. Har lige reinstalleret windows xp home.
Og der er et gult spørgsmåltegn ud for "video Controller (VGA compatible)".

Så jeg har været inde på producentens hjemmeside og hentet driveren, og så skrev den det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 16:26

Ok - så kan det være du mangler at sætte SP1 eller SP2 ind, fra windows update.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 16:32

Min windows indeholder i forvejen en sp2 og jeg har hentet nogle hotfix halløjer allerede..

Godkendelse af svar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 16:39

Tak for svaret emesen. Jeg fandt ud af at det bare var en lidt forkert driver fra producentens hjemmeside. Du skal have tak for din indsats

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 17:03

Tja - så er det nok et indbygget AGP kort du har.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 17:19

rotweiler - hvis det er det samme problem her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/66782

Så slet lige spørgsmålet.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 13-05-05 17:40

Ja det er stort set samme problem, men jeg ka ikke finde den "rigtige" driver hvis det er det der er problemet?

Tror du ikke problemet er at det er en update til en driver jeg slet ikke har?

Når jeg kigger på min computer med everest, så skriver den at jeg har den og den driver, og det er den samme som producentens hjemmeside anbefaler. Men når jeg så downloader den, og vil installere den så sker det pjat som jeg beskrev.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 18:39

Det er muligt at du har den driver som skal bruges men at den ikke kan "komme til" fordi der er en forkert driver i vejen.