/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp og dvd
Fra : ultra2
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 13-05-05 08:56

hvem er klog på dvd.
shrink-clonedvd2-nero-dvddecrypter-blindwrite alle siger at skiven er tom
menn jeg kan se filmen på min dvd afspiller
xp home 1024 ram plextor px712a hd 120 gb

hvad er der galt

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 13-05-05 09:07

Hej Ultra 2

Første spg. - hvilken type DVD skive er det?? (DVD -R DVD +R DVD +RW eller DVD -RW)
Andet spg.: hvis det ikke er en af ovenstående er det så en alm. DVD fil du har købt, eller en fra Østen/USA?
tredie spg.: har du prøvet at smide DVD skiven i et andet DVD drev, og kan det DVD drev se den???

Det er en kedt sag at visse typer brændte DVD skiver kan Plextor ikke se overhovedet, så du kan risikere at hvis du smider den i et Lite-on eller Samsung eller Pioneer drev, kan de godt læse skiven.

Der er simpelt hen visse producenter af DVD skiver som Plextor nægter at læse fra, og dermed har du en fejl som den du beskriver der. Sekundært er der visse type DVD brændere som lægger nogler specieller start filer ned på disken, som Plextor heller ikke kan lide, og derfor ikke kan vise indholdet på DVD skiven.

Håber det var svar nok - eller bare skriv mere her

Lars

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 13-05-05 09:11

Har du prøvet at opdatere firmwaren til brænderen?

Og det samme hvis du læser filmen fra en anden dvd-læser?

Bemærk, i øvrigt, for god ordens skyld, at det ikke er tilladt at kopiere dvd-film med copyright...

--
Med venlig hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 13-05-05 09:13

Lars >> Det er OGSÅ rigtigt. Faktisk er det lidt "morsomt" at producenterne af drev gør sig til dommere over hvilke skiver man må kunne se... Bare ikke når man som kunde tror at en mærkevare som Plextor skulle være bedre...

--
Med venlig hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-05-05 10:27

Mon ikke det er fordi, disken ikke er afsluttet, du skal nemlig brænde disken og huske at vælge afslutte/lukke.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-05 14:15

Hej H-blunc

Plextor er "Kongen" ingen over - alle under, men de har nogle svagheder overfor visse producenter af DVD medier. Det er fordi deres måde at læse på fra en DVD skive er lidt anderledes end alle andres, og derfor har du visse producenters DVD medier som slet ikke kan læses i en Plextor, selv om den er brændt på en Plextor.

Det er ofte No-name fra Tyskland (produceret i Kina) som "hikser" på en Plextor, men som godt kan læses på en Samsung eller Lite-on.

Og jov - det er lidt sygt at "kongen" ikke kan læse alle medier, men det er simpelt hen opbygningen under produktionen af DVD skiven som gør forskellen på læsbar eller ej. Jeg bruger selv Nashua og har aldrig - skriver aldrig smidt en skive ud som jeg ikke kunne læse, ej heller har jeg kasseret en skive fordi den ikke kunne brændes - eller blev brændt forkert, og jeg har da i hvertfald lavet over 5000 DVD brændinger i min 716A'ers levetid (jeg bruger DVD til præsentationer - videorendering - og projektmaterialer, så derfor det store antal)

Og det hjælper ikke at firmware opdate Plextor - der er stadig de samme DVD skiver den ikke kan se eller stopper med at læse på efter et stykke tid

Lars

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 19:28

Læste godt nok din kun din kommentar larsfrohn! Men bullshitt! 99.99 af firmware update går på at få brænderen til at genkende forskellige medier! Uanset om det er plextor ! Som absolut ikke er det bedste ifølge mange forums på nettet!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-05-05 10:59

filmen er brændt på en ligt on
3 stk dvd afspiller hvor kun den ene kan vise filmen de er alle 3 fra panasonic men ikke lige gamle
den ældste kan
der er dvd-r skiver
den eneste brænder der kan læse filmen er light on

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 19-05-05 12:50

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 19-05-05 13:15

Hej Ultra2

Jeg har firmware opdateret Plextor til den allerseneste, men jeg har stadig problem med 2 stk. DVD skiver, den bare ikke vil læse. Har anskaffet et Samsun til sønnen i sidste uge, og hans drev læser skiverne med det samme.

Da vi kører Gigabit herhjemme er problemet ikke så stort, men det er irriterende alligevel.

Jeg har haft fat i Plextor USA, som bekræftede at visse typer no-label DVD skiver kan bare ikke læses i Plextor drevet. De arbejder på sagen, men de har ikke en horisont over hvornår det er løst.

Lars

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-05-05 08:29

jeg takker for din insats