/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Progam til at pakke en fil i passende po~
Fra : tjantzen
Vist : 1156 gange
100 point
Dato : 13-05-05 07:46

Hej!
Hvis jeg nu gerne vil sende en fil på fx. 11MB og min mail kun tillader 10MB filer og jeg ikke vil bruge fx. www.yousendit.com, den er komprimeret og jeg vil ikke oprette en ftp-serve...

...findes der så et program, som kan dele filen op i passende portioner, (fx. 4-4-3 mb),som man kan sende?
Modtagered kan så sætte filerne sammen igen

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-05-05 07:51

du kan vel bare bruge winzip eller winrar

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-05-05 07:52
Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 08:23

Men du skal huske på at hvis du får, eller sender en fil på 11 Mb til en mailboks der kun har 10 Mb; også selv om du deler den til mindre pakker, så er det stadig den samlede mængde der tæller.
Så når den første fil er modtaget og hentet hjem kan du modtage den næste, forudsat at der ikke er andet i mailboksen der optager en del af de 10 Mb der er til rådighed.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 08:26

Hej troldensdhb!
Vil det sige, at man i winzip eller winrar har mulighed for at konfigurere fil-pakkernes størrelse og at programmet så vil generere et antal fil-pakker, på max den ønskede størrelse, hvis filen er for stor til én pakke?
Og dem kan modtageren så sætte sammen igen?

hvis man kan det med winzip eller winrar vil det være super
Men kan man det?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 08:27

Hej troldensdhb!
Vil det sige, at man i winzip eller winrar har mulighed for at konfigurere fil-pakkernes størrelse og at programmet så vil generere et antal fil-pakker, på max den ønskede størrelse, hvis filen er for stor til én pakke?
Og dem kan modtageren så sætte sammen igen?

hvis man kan det med winzip eller winrar vil det være super
Men kan man det?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 08:33

Hej Severino
Jo det har du ret i. Men det er ikke størrelsen på in-boxen som er et problem.
Det er størrelsen på de filer man må sende.
Jeg kan ikke lige huske det, men fx. hotmail har en begrænsning på størrelsen af filer, som man må sende. Jeg tror vist at den er på 2 eller 5 mb.
gmail har fx. 20 mb som max og det er selvom man har plads til over 2 giga byte i sin inbox.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 08:52

Jeg mener ikke at have set denne delingsfunktion i WinZip. Men hvis det er flere filer du vil pakke sammet til ex. 11 Mb, så kan du bare pakke dem i mindre pakker.
Angående Winrar, så har jeg ikke prøvet dette program.
Jeg ved at der findes andre programmet der kan splitte filer op i mindre enheder, fx. hvisman er så antikvarisk at lave backup på disketter.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 09:10

ja jeg huske tilbage til de gode gamle DOS tider, hvor man brugt ARJ-programmet til at hakke programmer op i 1.40 mb bidder så de kunne være på disketterne

Og det er et sådan ligende program, som jeg nu søger

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-05 09:18

Hej

Du skal bruge et specielt program til det - winzip og winrar kan det ikke.

Jeg er i besiddelse af et gammelt program der kan det, det hedder "Packager MK1" - prøv selv at læse nærmere og downloade via:

http://www.sharewaresoft.com/arclab-Packager-MK1-download-3132.htm

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 09:38

Hej Bjarne_H
Tak for linket.

desværre er det vist ikke muligt at downloade MK1 mere men jeg fandt også et par andre "splitters", som jeg skal kigge nærmere på.

jeg lader lige spørgsmålet stå åbent lidt endnu

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-05-05 09:52

Hejsa

winace kan det du søger og mere til
http://winace.com/

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-05-05 10:03

winace er også min favorit. Ellers er der winrar(www.rarlab.com) som også er ret godt.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 10:18

hej dk og Harlekin!
Jeg synes ikke at jeg kan finde den funktionalitet i winace og winrar, som jeg søger.
winace og winrar kan tage MANGE små filer og pakke dem til EN stor fil eller tage EN stor fil og gøre den mindre

jeg søger et program
som kan tage EN stor fil og splitte den op i MANGE små filer, og derved føre det overkommeligt at sende den i bidder via email.

hvis winace og winrar kan det, så er min søgen jo til ende

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-05-05 10:27

vælg den fil du vil have pakket klik på ADD >>klik på faneblad "options"
i højre side står der volumes...............none
her vælger du størelsen lige fra 1,2mb til 800mb
husk også at vælge hvilket filformat og klik add

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-05 13:20

Hej igen!

Har lige været i et smut i byen - Thomas, du har ret i at "Packager MK1" ikke p.t. kan downloades; men hvis du er interesseret, så vil jeg godt lige lave en pakket fil af "Packager MK1" og sende den til dig via e-mail.

Hvis du er interesseret så opgiv lige e-mail adresse som jeg skal sende til.

Den vers. af "Packager MK1" er shareware, skal registreres efter brug hvis mere end 30 dage, jeg har lige selv prøvet at splitte en stor fil op i flere - det virker fint.

Bjarne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 13:30

Jeg er nysgerrig!
Hvordan sammensætter man så den fil igen, efter endt overførsel?
Det må da ske i en bestemt rækkefølge, og der må da være en styre ordre i den første, som beder om filerne i en bestemt rækkefølge - eller HVA'

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 13:33

Hej Bjarne!

Jo tak det må du meget gerne
du kan sende den til
t_jantzen@yahoo.com

jeg takker
mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 13:37

Hej! severino

Så vidt jeg har kunne læse mig til, så lægger programmet en lille kodestump i hverpakke samt en lille sammenpakningsrutine i den ene af pakkerne. Ved hjælp af dette lilleprogram samler den så filerne igen.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-05 13:49

Den fil jeg prøvede med var en stor fil optaget via mit TV-kort - splittede den op i 3 - og samlede den derefter igen.

"Packager MK1" skal være hos både afsender og modtager - da programmet bruges til at splitte og derefter samle.

OK - sender "Packager MK1" lige om lidt!

Bjarne

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-05-05 14:09

fik du prøvet med winace tjanzen?

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 13-05-05 14:57

Tak for svaret Bjarne_H.
Og tak for filen
Også tak til jer andre.
Og mht winace, så kan den også bruges men det var jo bjarne, som kom først med en brugbar løsning

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-05 15:01

Selv tak - godt det lykkedes!

Bjarne