/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
sikkert trådløst?
Fra : musepige
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 12-05-05 21:29

jeg har købt trådløst netværk til min bærbare. en ven instalerede det men vi havde problemer med at finde mac koden. Han fandt den et sted på computeren men jeg er i tvivl om det er gjort rigtigt og om forbindelsen er sikker. Når jeg stikker netkortet i maskinen siger maskinen " use configureded.. (recommended) ". Betyder det at forbindelsen er sikker og hvordan kan jeg ellers teste om den er sikker....... på forhånd tak

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 12-05-05 22:09

hvis Du kun bruger MAC adr så er dit net så sikkert at dem der vil "bryde" ind på det skal gøre lidt arbejde for at komme ind, og der ved er det ikke bare en hvilken som helst hr.jensen der kommer forbi på gaden der kan udnytte dit net.

men det er den laveste form for sikkerhed...

men den højeste sikkerhed kan også brydes.... hvis man vil...

jeg har på nogle skole (i forbindelse med mit job) brugt skjult SSID og MAC filter
der er ikke noget at skjule på den del af nettet så derfor den lave sikkerhed.

om dit netværk er blevet sikret kan jeg ikke sige ud fra det ud har skrevet

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 110 point
Dato : 12-05-05 22:29

min mening er at hvis det trådløse net er låst til den/de mac adresser der skal være på og det er krypteret så er det sikkert nok for hvem gide bøvle med at komme ind på det når de kan køre 25 m længer ned af gaden og koble sig på der
jeg har også trådløs det er mac låst og krypteret m 128 bit det mener jeg er sikkert nok

med venlig hilsen cbsjanten

Godkendelse af svar
Fra : musepige

Dato : 12-05-05 22:33

Tak for svaret cbsjanten.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 12-05-05 22:42

velbekom der musepige