/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad er det nu den hedder...?
Fra : Jaffe123
Vist : 3463 gange
50 point
Dato : 12-05-05 20:47

Hjælp... Jeg har hørt en sang/vise der handler om en russisk eller sibirsk bjørn. Jeg mener at den danske udgave har noget med Benny Andersen at gøre uden jeg dog er sikker. Kan nogen ud fra de sparsomme informationer nævne mig titlen og hvor jeg kan finde teksten?
Jesper

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-05 21:00

Den russiske bjørn (tekst: Benny Andersen)

Når den slumrende bjørn af sit hi, - vågner op efter langvarig dvale,
og går ned i de grønnende dale, - er den russiske vinter forbi.

Den er slunken og finder et sted, - hvor bier har efterladt honning;
men den savner en plydspelset dronning, - den kan dele sin livsglæde med.

Ved en flod, hvor den sorte stork står, - og forellerne springer så sprælske
ser han hende, han drømte at elske, - dukke frem af den russiske vår.

Det er er forår og solskin igen, - efter vinterens hvasse strabadsfrost.
Vær velkommen du signede glasnost, - og velkommen min elskede ven!

Selv om hunbjørnen først er lidt sky, - si’r hun ja til sin kærlige mage,
og de går, uden at se sig tilbage, - mod en sommer forjættende ny!

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 12-05-05 21:19

Super. Det er lige den jeg tænkte på. Mange tak for hjælpen.
Jesper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-05 22:21

selvtak -