/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se billeder fra digital kamera
Fra : nebis
Vist : 603 gange
500 point
Dato : 12-05-05 19:57

Min svoger har problemer med sit digital kamera, eller rettere han kan ikke indlæse billederne på sin PC. Han tilslutter gennem USB og kan registrere at der er f.eks. 27 billeder, men man kan ikke se dem der er bare et sort billede med et stort rødt kryds over.

På min Mac har jeg tilsluttet kameraet gennem USB, og der har ikke været noget problem med hverken at se eller indlæse billederne, så det kan ikke være kameraet eller memory-kortet. Så tænkte det måtte være en MS finurlighed, der gjorde det... nogle idéer?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-05 19:59

formatet kan være så forskelligt at modtager ikke kan se det - for eks
vær opmærksom på at det ikke er fra en skrivebeskyttet afsender/dc osv

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 12-05-05 20:20

Prøv med en kortlæser.
Måske er USBen kun 1.1 (så tager det laaaang tid at loade billederne)
Hvis du kan læse fra kameraet men din svoger ikke kan - kan det jo kun være komputeren.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 12-05-05 22:25

Da jeg købte mit første skodkamera (hold jer fra langt væk fra premier) havde jeg samme prob. Men det gik straks lidt bedre da jeg havde været inde på producentens hjemmeside og hente drivere til møget. Har det stadig...........stående oven på min skærm som webcam
Men kontroller lige om der skulle være forefindes en driver....

Vh fluffy

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-05 22:39

Måske skyldes det at du har formateret kortet først med din computer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-05 00:28

Er din svogers PC kraftig / hurtig nok?

Har din svoger Windows XP hvis andet styresystem så skal der indlæses drivere til kameraet og det samme hvis man har kortlæser.

Bjarne

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 13-05-05 08:30

HEhe, eller også bliver det lagt ind som en javaoverførelse.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 13-05-05 18:30

Har lige hørt at det kan være jpg-formatet... Der findes flere jpg-formater og ikke alle kan ses på windows maskiner. Har nogen været ude for det?

Godkendelse af svar
Fra : nebis

Dato : 24-05-05 11:24

Tak for svaret refi. Vi havde prøvet med en kortlæser, men det virkede med en ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 11:56

Selv tak

Fortsat god dag