/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
VVS service/garanti
Fra : stilke
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 12-05-05 17:31

Min arbejdskollega har for 4 år siden fået installeret gasvarme, selvfølgelig med ny gasunit. Der har allerede været reparationer på det, - bl.a. er udskiftet en bøjning som var revnet på vandsiden, og det har ikke noget med at anoden var tæret, den var ok.
Han er nu meget vred på installatøren, for han får regninger på reparationerne, og han mener nok med rette, at det er for tidligt at der kommer den slags reparationer, - det må høre under reklamationsret for dårlige materialer, men ophører materialefejlreklamationer ved 2- eller 5 år på den slags fejl?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-05-05 18:18

nomalt 2 år

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-05-05 18:27

Medmindre andet er skrevet i kvittering og lign. er der reklamationsret på 2 år i følge købeloven.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-05 22:00

2 år som de andre skriver, men hvorfor var den revnet? Lad mig komme med et kvalificeret gæt, røret har været

skruet for hårdt i det stykke fittings der er revnet, det sker når man spænder det sammen på gevindmaskinen.

Materialerne er ikke dårlige, jeg har aldrig set dårlige materialer af fittings, men masser af gange at de er blevet

behandlet forkert. Din kollega er desværre nødt til at betale, efter 4 år er al garanti forlængst hørt op.

Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Godkendelse af svar
Fra : stilke

Dato : 13-05-05 04:57

Tak for svaret Keldd.