/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
SYg Guppy..
Fra : granthill
Vist : 1347 gange
35 point
Dato : 11-05-05 22:44

Har et 54 liters akvarie med nogle guppyer..! Den ene guppy er blevet helt tynd og kan ikke rigtig holde blancen også har den fået sorte øjne..! Skifter vand jævligt og fodre engang om dagen! Kan ikke rigtig finde ud af hvad den fejler.. Ingen af de andre har nogle symptomer indtil videre..! Hvad skal jeg gøre???

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 11-05-05 23:12

Du skal lade naturen gå sin gang

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-05-05 23:14

Den er syg, måske alderdom, men fjern den under alle omstændigheder fra akvariet.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-05 23:17

Den står sikkert ikke til at redde, Det er godt at have et lille karantæneakvarium ,til de syge fisk. Hvis ikke du har fået nye fisk for nyligt så er det nok ikke noget smitsomt. Så kan du håbe på at det kun er den ene der går til.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-05 23:53

Du skal tage den op af akvariet og slå den ihjel.
Det kan være fordi den bare er gammel og er ved at dø af alderdom, men det er jo synd at lade den gå sådan.

mvh dova

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 12-05-05 07:19

Det med, at fisk ikke rigtig kan holde ballancen, tyder oftes på at den svømmeblærer en fisk har for, at kunne svømme er kommet ud af funktion. Og så tror jeg også, det er en gammel fætter. Nogle fisk kan få noget med øjenene, hvis der er bakterier i vandet, eller hvis de har gnedet sig på en sten eller trærod, og det kan så behandles med medicin. Men din guppy tror jeg desværre,at den er på vej til de evige fiskemarker Tag den op af akvariet, og afliv den.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : granthill

Dato : 12-05-05 10:00

Tak for hjælpen..! Tog den op her til morges og sendte den til de evige fiskemarker..!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-08-05 19:51

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : nej_misser

Dato : 06-09-05 11:32

Din Lille ven er blevet gammel tror jeg. Det kan du se på dens øjne, er de helt sorte? er det simpelhen fordi den er gammel, og det ville nok være bedst at koge den mvh misser

Kommentar
Fra : ole79

Dato : 13-09-05 22:03

Hej jeg har også prøvet næsten alt med gubbyer jeg døjer meget med at det ser ud som om at de brækker rygen og svømmer helt ude af balance har prøvet saltkur - svampe middel uden held er der nogen som kænder et mirakkel har masse af yngel men når de bliver store bliver de skørre
hjæææælp

mvh ole79

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 20-09-05 08:44

Det med at fisk i det hele taget ikke kan holde sig svømmende, tyder på at den svømmeblære fisk har, den er gået ud af funktion. Der er ikke andet at gøre som i andre skriver, at aflive fisken. Jeg har selv haft en kampfisk som heller ikke kunne holde sig svømmende, og det var svømmeblæren, og duer den ikke er der ikke noget at gøre end aflivning.

Mvh Cirkelinedk

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 12-03-06 14:51

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 8 måneder siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.