/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PolInI sport til popcorn?
Fra : Fuckfisse
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 11-05-05 22:44

heej derude:) har en popcorn fra 04..... vil gerne have polini sport 70cc på men har nu fået at vide at krumtappen ikke kan holde til det? kan det passe for det er jo et sport kit, somman ellers ikke behøver at skifte krumtap for at køre med? nogle der ved hvor meget standard krumtappen på en popcorn kan tage? eller skal jeg i stedet for 70cc polini sport sættepolini sport 50cc på?eller måske bare en 45 cylle?`

mvh Daniel FoG

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-05-05 22:59

Det er rigtigt at krumtappen og lejerne ikke er vilde med alt for meget racecylinder på en Popcorn.
Men man kan ikke sige hvornår der sker noget, eller for den sags skyld hvor mange omdrejninger den kan klare, da det afhænger af slid, olie, og hvordan den er behandlet og hvor langt den har kørt mm.
Nu hjælper det ikke meget at sætte racercylinder på, hvis det ikke følges op med størrer karburator og udstødning.
Hvis knallerten er blevet behandlet pænt og ikke har kørt over 7000km, så kan den godt klare Polinis 50cc hvis du kører pænt det meste af tiden, men en alm.45 cylinder som orginal hjælper ikke, det gør Polini heller ikke hvis ikke du som sagt sætter karburator og udstødning på.
Men tænk dig om 2 gange, da du kan køre godt nu, det er ikke sikkert du kan hvis du roder for meget, men det afhænger også om hvor meget du er afhængig af et stabilt køretøj.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 12-05-05 14:39

heje palle! når du sir kører pænt hvor pænt er det så? har en proma legal liggende kan den bruges? kan jeg ikke bare dyse kaburatoren op? hvofor hjælper en 45 cylle ikke?

Daniel

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-05 17:38

Køre pænt, er hvis man ikke vrider op og ned på håndtaget meget tit for at vise sig, så omdrejningerne flyver op og ned, som mange gør med lette ruller, desuden skal man heller ikke køre lange strækninger på landevej med bundgas.
Joo, en Proma Legal kan da bruges, men bør bruges med en størrer karburator.
Hvis du med 45 cylinder mener en cylinder til en 45km knallert, så bruger de fleste 30 og 45 knallerter, samme cylinder, og dem der har hver sin cylindertype, har kun meget lidt forskel. Der er kun begrænserringen til forskel i de fleste modellers 30 og 45 knallerter.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 12-05-05 18:12

Tak for svaret pallebhansen.