/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook 2002 - irriterende ombrydning af~
Fra : tomcat2
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 11-05-05 22:31

Hej

Jeg anvender Outlook 2002 med SP3 som mailprogram - og det fungerer OK - men..... på en eller anden måde bliver teksten (linierne) ombrudt på en mærkelig måde, når jeg sender mail'en.

Nu læser jeg jo normalt ikke selv de mails jeg sender - men utallige gange har jeg nu konstateret på de svar jeg får retur (og hvor min tekst fremgår) at min oprindelig tekst står hulter til bulter.

Der er linier med 8-10 ord, linier med 1-2 ord osv. osv.

Når mail'en sendes - står teksten fint opsat i afsnit - linier - pkt. osv.
men det nytter jo tilsyneladende ikke ....Outlook omformaterer det hele!!!

Øv, øv

...Hvad mangler jeg at gøre for teksten fastholdes som tiltænkt og modtages i 'hele linier'
- og dermed igen fremstår læsevenligt ???

(ps. - "ombryd tekst" under "Internetformat" står som standard = 76 tegn ...så der burde jo være rigeligt)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 22:37

Det er sikkert et problem hos afsenderen.
Men du kan da se i dine indstillinger-emailindstillinger hvordan oprindelig tekst bliver hvis det videresendes.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-05-05 22:42

Har du husket at vælge HTLM eller outlook RTF formatet?

Det kan vist også være modtageren postprogram der konveterer din mail.

Kommentar
Fra : tomcat2

Dato : 11-05-05 22:54

Yes - Jeg benytter HTML format...

Hmmmm - mange af problem-mail'ene kommer godt nok som svar fra Ofir eller Hotmail.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-05 23:15

mange havde samme problem både med outlook og outlook express lige da sp2 kom ud - så det kan være grunden

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 30 point
Dato : 11-05-05 23:38

Jeg har nu prøvet at sende det samme 4 siders referat (skrevet i word 2003 og indeholder punktopstilling med flere niveauer og en del tekst er i skemaer.) Jeg har sendt det til min (outlook 2003 mail adresse i RTF, alm. tekst og HTML) Kun sidstnævnte lignede det jeg sendte.

Jeg har også prøvet at sende samme i HTML til min Yahoo mail og videresende den min outlookadresse. Da jeg modtog den på Yahoo lignede det meget det jeg havde sendt frem. Men den videresendte udgave jeg modtog fra Yahoo var så at sige ulæselig.

Kommentar
Fra : tomcat2

Dato : 11-05-05 23:49

Det er nok de gratis mail-postkasser der er problemet (primært)

- efter jeg har kigget adskillige mails igennem kan jeg godt se tendensen....... Der er måske lidt fnadder hist og pist i diverse andre svar - men slet ikke i samme omfang som i svarene fra de omtalte postkasser.

Jeg køber forklaringen!

Godkendelse af svar
Fra : tomcat2

Dato : 11-05-05 23:51

Tak for svaret Jorgen_ros.