/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke klikke på et ikon og åbne
Fra : Sunowich
Vist : 1237 gange
200 point
Dato : 11-05-05 22:21

Jeg har fået et lille irriterende problem på min pc en Hp med win xp homeNår keg klikker på et ikon med venstre museknap sker der ikke andet end at det bliver markeret blåligt men programmet/filen bliver ikke åbnet ?? Kun ved at højreklikke og vælge åbn i menuen
Mvh sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 22:24

Du dobbeltklikker da vel ?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-05-05 22:24

Hvad sker der når du dobbeltklikker?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 22:26

Ja selvfølgelig Refi Og ikke en ski Backtee

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-05-05 22:26

Hvis du forsøger via "Programmer" har du så det samme problem ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-05-05 22:28

Har du ændret noget, installeret nyt software eller hardware?

Er det pludselig opstået?

Har du prøvet systemgendannelse til et tidspunkt fra før problemet opstod?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 22:29

Nej Jakjoe det er på skrivebordet og feks inde i mapper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 22:31

Hvis du dobbeltklikker direkte på exe-filen - starter programmet så?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 22:33

Det er nu nogle måneder siden og så irriterende at man ikke kan leve med det har det jo ikke været Meen alligevel og det er ikke ændret ved gendannelse som er afprøvet

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-05-05 22:35

Hej Sune m.fl.!

Prøv at gå ind i "Mappeindstillinger" via kontrolpanel eller Funktioner og derefter Mappeindstillinger og faneblad Generelt - prøv at flytte markering til enkeltklik og prøv igen.

Nu skulle man kunne åbne med et enkelt klik - kan du det?

Bjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 22:36

Kun Inde i programmer under start ikke dem der ligger på forside eller i andre mapper

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-05-05 22:38

Hvad sker der hvis du laver en ny genvej på skrivebordet til et af dine programmer ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-05-05 22:42

Jeg har mistanke til din mus - har du testet din mus via Kontrolpanel og derefter Mus eller andet kontrolprogram til musen?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 23:06

Bjarne nu åbner siden med enkeltklik Men ikke ved dobbeltklik hvis jeg trykker på det igen og derefter anvend hmm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 23:07

Så må min mus jo være ok og der er jo heller ikke andet ivejen

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-05-05 23:11

>Sune - tyder på, at det er musen det kan være galt med - har været ude for det samme / lignende - så test musen eller prøv at skifte / rense musen.

Og hvis du ikke har en anden mus så må du jo nøjes med at enkeltklikke - ikke

Mvh
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 210 point
Dato : 11-05-05 23:14

Hmm - så ikke lige din bemærkning af 23:07 - nej det tyder på, at der er noget galt med din mus - hvis du skifter tilbage til at dobbeltklikke og det stadig ikke virker - se min bemærkning af 23.11

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 23:22

Øv at jeg ikke selv har prøvet det Du har jo ret Og den anden mus jeg prøvede med stod ca 40 cm fra mig i sin lader Stikker lie mig selv en dummeflad Tsk tsk Nå der skal vel bare nye batterier i så hi
Poient til dig bjarne du får lie 100 ekstra for ikke at sladre (hør)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-05 23:22

start - indstillinger - mappeindstillinger - sæt til enkeltklik burde virke

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 23:26

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 23:27

I stedet for (hør) skulle det have været smilyerne der snakker sammen hvor er den slags parentes der bruges til det ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-05 23:32

samme sted som de normale paranteser - du skal bare bruge Alt Gr samtidig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-05-05 23:34

[hør] hold da op man ska lære hele livet har du flere fif jeg ikke lie ved

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-05-05 23:36

hahahahahahaha - det finder du jo nok ud af selv

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-05-05 23:42

Selv tak - jeg brugte selv en del energi på at finde fejl da jeg var ude for lignende - så det er da altid rart at kunne hjælpe

Bjarne