/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Åbne fil med hvad?
Fra : Sygate
Vist : 355 gange
10 point
Dato : 11-05-05 15:27

Jeg har en fil på mit skrivebord. Når jeg højrekliker på det og går under properties står der bare at det er en "file". Jeg kan ikke se file endelsen, så jeg ved ikke hvad jeg skal åbne den med.

Hvad gør jeg så?

Det er et krypteringsprogram jeg har downloadet herfra: http://tucows.tdconline.dk/preview/261303.html

p.s. Jeg beklager jeg ikke har flere point lige nu. Men jeg lader den stå til efter midnat så du lige får 20 mere oven i, og evt. 10 mere hvis jeg lige får lv til at bedømme et tip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 15:32

Du har åbenbart downloadet en fejl.
Programmet du hentyder til at have hentet er en .exe fil.
Men du kan jo prøve at åbne det med notepad, selvom det ikke siger meget.
Du må prøve at downloade påny.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 15:35

Som jeg ser den "Cryptainer " er det bare en .exe fil.
Prøv lige hvis du ikke har gjort det, at lægge den i en mappe på skrivebordet og åbne den derfra.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 15:35

Ok det prøver jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 15:36

PS. Hvis programmet hedder cryle.file kan du jo prøve at omdøbe det til .exe.
Det er muligvis din firewall der driller og ikke vil hente exe-filer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 15:48

og vil din firewall ikke hente, kan jeg lave den om til dig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 15:49

Hov -du skal lige fortælle hvilken udgave du vil hente, hvis det er.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 15:49

Intet af det virkede. Man skal åbenbart selv give den en endelse. Men jeg ved da ikke hvad den som standard skal hedde.

Jeg har prøvet med endelsen: .exe, .txt og mange andre.

Hvad kan det så være?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 15:53

Filen hedder cryle.exe. Har du fået en fejl under download må du på den igen.
Ellers er det din firewall eller anden sikkerhedprogram der blokerer.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 15:57

Men jeg kan sagtens åbne filen. Men når jeg har åbnet den, vil den lave en anden fil til mig hvor jeg kan gemme de data jeg vil have krypteret. Og det er her den skriver man selv skal give den et fil navn og en endelse. Og det er her jeg er blank.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 15:58

Hvilken en af dem skal du bruge.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 11-05-05 16:01

Der må være en hjælpefil til programmet.
Som du skrev det, troede jeg det var selve filen der var fejl på.
Kig i hjælpen hvad den foreslår, og når du så har lært programmet at kende finder du sikkert andre fiduser.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 16:10

så giv den abc.abc

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 16:22

Det må være en fejl i programmet. Eller jeg skal læse lidt mere om det som refi siger.
Eller det er min firewall.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 16:23

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 16:24

Nå nu kom jeg til at lukke den. glemte at jeg skulle lade den stå til i morgen.

Men refi. Kig lige efter her i morgen til et link til de 20 ekstra.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 16:25

Citat
så giv den abc.abc

Hvad betyder det emesen?
Er det så den åbner en side hvor man kan søge efter endelser?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 16:31

Selv tak.
Brud du blot tiden på at lære programmet at kende - point er ikke så vigtige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-05 16:33

Brud=Brug

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 16:41

jeg kender ikke programmet - så det var bare et forslag.