/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hjælp. Snydt af Cybercity?
Fra : GedenLise
Vist : 416 gange
240 point
Dato : 11-05-05 12:49

Jeg har det problem at jeg har sendt 3 routere tilbage til Cybercity, som jeg ikke skulle bruge alligevel. De havde lavet en fejl flere gange, og måtte sende mig en hel masse routere. Nu er problemet det at de påstår de aldrig har modtaget alle 3 routere som jeg sendte i samme pakke. Og jeg har smidt kvitteringen væk. Er der så intet at gøre nu?
Post Danmark siger de intet kan gøre..

Tamt.

Hjælp.

Kommentar
Fra : GedenLise

Dato : 11-05-05 12:56

Jeg snakkede med en Christian Meyer derinde der var mega ubehøvlet og arrogant.
De har trukket 800 ex moms for routerne via pbs. Det troede jeg var forbudt?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-05-05 12:58

Jeg har deværre samme problem. Har du ikke gemt din post kvit. er du fucked... Jeg har heldigvis gemt min kvit, så den er efterlyst nu hos Postdanmark.

Men ellers prøv forbrugerstyrelsen. Og meld lige tilbage.

Kommentar
Fra : GedenLise

Dato : 11-05-05 13:02

Ok taliskoko... det gør jeg og melder tilbage..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-05 13:06

Ja, det var jo lidt dumt at smide kvitteringen væk.

Men pakken kan under alle omstændigheder meldes savnet hos Post Danmark.
Om de så i deres arkiv kan finde modparten til den kvittering du fik som bevis for afsendelsen ved jeg ikke helt om de vil/kan.

Men huskede du i pakken at vedlægge en seddel, med dit navn adresse og kundenummer, så de hos Cybercity ikke har været i tvivl om hvilken konto det drejede sig om.
jeg mener, om de måske alligevel har fået dem, men bare har forlagt dem fordi de ikke ved hvem der sendte dem.

Kommentar
Fra : GedenLise

Dato : 11-05-05 13:06

http://www.forbrug.dk/om/kontakt/besked/

Øv. Det er kun mellem 9 og 12 man kan tale med dem. Og torsdag desuden 15 til 19. Jeg ringer til dem i morgen og melder tilbage.

Kommentar
Fra : GedenLise

Dato : 11-05-05 13:06

http://www.forbrug.dk/om/kontakt/besked/

Øv. Det er kun mellem 9 og 12 man kan tale med dem. Og torsdag desuden 15 til 19. Jeg ringer til dem i morgen og melder tilbage.

Kommentar
Fra : GedenLise

Dato : 11-05-05 13:10

taliskoko---> Var det også Cybercity`?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-05-05 13:13

Ja... Pakken er som sagt eferlyst i øjeblikket... 1 måned og tæller...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-05-05 13:14

Jeg er åbenbart ikke den eneste der har lært at gemme kvitteringer på den hårde måde, det er røvsurt når det sker :/
Der er nok en del firmaer der tager en i røven hvis de opdager at du ikke har kvitteringen liggende.
Men hvis CC rent faktisk ikke har modtaget pakken fra dig, må det jo nok betyde at fejlen enten ligger hos postDK eller dig, højst sandsynligt postDK med mindre du har sendt den det forkerte sted hen, og den nu ligger og samler støv et eller andet sted, måske er den røget til en forkert afdeling, eller noget. Jeg har oplevet at afdelinger i forskellige firmaer arbejder vildt dårligt sammen.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-05-05 13:14

Ja... Pakken er som sagt eferlyst i øjeblikket... 1 måned og tæller... Og jeg har endda et skærmbilled af Track and Traceén der viser de har modtaget den... De nægter stadig.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-05-05 13:18

Hehe, held og lykke med at komme igennem til forbrugerstyrelsen, man kan sidde i kø i uendeligheder. Sidst jeg prøvede opgav jeg og lod sagen gå sin gang, den gik heldigvis i sig selv. Men det lykkedes jo nok for nogle at komme igennem, så jeg håber da det lykkes for dig ;)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-05-05 13:21

Tjahh! Jeg kan sagtens følge jeres fustrering, men på den anden side... prøv at vende billedet. Hvis I havde sendt et produkt til... lad os tage 100.000,- (overdrivelse fremmer forståelsen), og jeres kunde ikke ville ha' den, eller den skulle byttes. Ville I så tilbagebetale 100.000,- hvis I ikke havde modtaget produktet retur?
Hygge... og jeg håber da den dukker op i Post Danmarks utømmelige hul for bortkomne leveringer
Søren

NB: Kviteringen er DIT bevis... så jeg ser ikke at CC er sløset eller firkantet. Derimod skulle Post Danmark ta' og oppe sig, det er vist ikke 1'ste gang "noget forsvinder" for dem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-05-05 13:22

taliskoko... så har du jo beviserne i hænde, og så ville jeg også gå efter struben... hvis jeg var dig
Så ka' de lære det

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-05-05 13:28

Ja, men som du siger... Er det CC eller PostDK der sidder med lorten?????

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 11-05-05 13:31

Ja Gedenlise, du står rimeligt skidt, når du ikke har gemt kvitteringen. Det er dig der har bevisbyrden for, at routerne er sendt, og det er trods alt nemmest at bevise, når du har kvitteringen, men man skulle synes at PostDK kunne være lidt behjælpelige med at finde deres genpart af kvitteringen.

Der er ikke noget i vejen for at de kan trække beløbet via BS, da det svarer til, at de har sendt dig en regning på beløbet. At du så har valgt, at alle regninger fra en bestemt kreditor (i dette tilfælde CC) skal betales automatisk, er jo ikke deres hovedpine. Så desværre kan du ikke komme efter dem nu. Det er generelt smart at gennemse den betalingsoversigt, som BS udsender hver måned (angiver alle betalinger, der foretages den følgende måned), da du så har mulighed for at bremse forkerte betalinger.

Alt er vist gået galt for dig i den her sag, men det sker jo desværre. Hvis jeg var dig, ville jeg droppe at komme igennem til Forbrugerstyrelsen - har også fra andre sider hørt, at det kan timer - og komme videre i hverdagen, for medmindre du kan skaffe et bevis på at du har sendt pakken, er det her en tabt sag - desværre.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 11-05-05 17:30

Men du kan jo prøve om Post Danmark har en kopi af en kvittering et sted på de pakker de sender videre til "modtager betaler". De skal jo lave regnskab, så de må have et eller andet. Om du så skal betale dem for at finde det, ved man jo de har det.
Eller burde Cybercity have et "trace nr." på pakken hvis du har sendt dem tilbage i samme pakke som de blev leveret med. Det er da en mulighed der er værd at prøve.

Men husk det kan jo tage op til 3-4 uger før de registrerer at du har indsendt en pakke til dem. Og hvis det bare er det der er tilfældet, så får du pengene igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 19:52

Hvis du har et billede af track and trace - må der vel stå lidt numre/tekst som kan vise posten hvor der skal ledes.

Trækker de mere end det aftalte beløb via pbs, skal der først gøres opmærksom på det - ellers er det banken som "hænger på beløbet"

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 240 point
Dato : 11-05-05 22:33

Nå, jeg blev lidt lakrids igen, så jeg skrev til CC igen og spurgte om de havde modtaget min router.
De havde de... Så de har krediteret beløbet... Flot at man selv skal henvende sig. Bøsserøve...
Så GedenLise, lad der gå ca. 1½ mdr. så tag kontakt til dem igen...

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-05-05 07:27

@emesen: Det er vel ikke anderledes end en regning med variabelt beløb, som f.eks. en telefonregning. Sådanne regninger tror jeg da bestemt ikke banken bærer risikoen for rigtigheden af.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-05-05 07:42

nej nej - men der sendes da oplysning ud om hvad der hæves...................inden hævningen

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 12-05-05 07:43

OK - så er vi jo helt enige jeg misforstod dig lige et kort øjeblik.

Godkendelse af svar
Fra : GedenLise

Dato : 13-05-05 12:00

Tak for svaret allesammen. Min kæreste har sendt dem 4 og ikke 3 routere samtidigt i den pakke der forsvandt.
Der ringede så en dame til min kæreste i går og sagde at de intet kunne gøre.
Men de havde dog modtaget 1 router fra hende d. 10 februar. Mærkeligt nok. For min kæreste har ALDRIG før sendt noget til dem. Så det lød lidt suspekt.
Min kæreste har jo stadigvæk 2 routere derhjemme. Så sagde hun til damen at hun ville sende den sidste tilbage snart men at hun lige skulle sikre sig at adressen til dem er den rigtige. Og sørme nej. Det var en forkert adresse der stod på deres kasse så hun ville sende en ny straks. Neeeejjj... hvor har de bare styr på det.

Og tilmed er de ubehøvlede og arrogante 2 af dem vi talte med ud af 4.

Men vi venter bare og ser om de pludselig skulle dukke op ud af den blå luft.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-05-05 12:33

>GedenLise>
Stik mig din (en) mail adresse, så får du hele korrenspondance mellem mig og Cybercity vedr. deres manglende registrering af min retur sendte router på mail og bevis på at de godt kan modregne før de har routeren.

De har nemlig alligevel modregnet FØR de har modtaget routeren. Det havde de bare ikke fortalt mig.!!!

mvh
Taliskoko