/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer me Skype - optageenhed
Fra : axelbjarne
Vist : 8540 gange
320 point
Dato : 10-05-05 23:46

Jeg har nogle problemer med at få Skype til at virke. Der kommer en fejlmeddelelse, der siger:
Fejl 6102, problemer med optageenhed.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-05 08:53
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-05 09:28

Nu har jeg læst instruktionen fra Skype, men problemet er der stadig, kan det være fordi, Messenger kører samtidig...

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-05-05 11:05

i skype og i funktioner>>indstillinger>>lydennheder
hvad har du sat her ??
normalt står den til "standard enhed" ellers prøv at sætte til en anden enhed

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-05 13:49

Virker ikke!!!!

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-05-05 14:00

Har du tilslutte mikrofonen rigtigt på lydkortet???

Og er setting i din lydindstillinger/Multimedia sat til at skype er default endhed i optager????

Hvis dine indstillnger under Multimedia står med Skype i optagenhed, så er der intet i vejen for at det ikke skulle virke - altså mit spg. omkring mikrofonen.

Lars

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-05 14:09

Lydkortet er et Ess AudioDrive

Hilsen
axel

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-05-05 14:57

Det lyder som en ælde svend du har fat i der. Kan være at den ikke understøtter DMA som Skype skal bruge.

Jeg kender intet til ESS, men ved at det blev solgt i P-III tiden = starten 2000, så derfor udtalelsne om ældre enhed.

Prøv evt. at find noget omkring nyere drive på deres hjemmeside, da jeg ved at Skype skal bruge DMA for at virke.

Lars

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-05-05 05:27

Jeg har opdateret drivere til ESS, men nu vil den have WINN WDM-kompatibel lyddriver, og hvor finder jeg sådan en svend.

Hilsen
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 320 point
Dato : 13-05-05 08:07

Hej Axelbjarne

jeg ville - hvis jeg var dig - ikke spilde mere tid på et så gammelt lydkort til Skype, fordi det ikke understøtter DMA som Skype skal bruge for at virke.

Køb et Creative Soundblaster - det koster ca. 75 kr., og smid det i maskinen i stedet for.

Lars

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 14-05-05 02:34

Jeg har købt et nyt lydkort, det kan jeg ikke installere. Tror dog muligheden kan ligge i dette: når jeg laver en sfc /scannow, afterspørger den XP-proffessionel, til manglende filer/beskadige. Så mangler jeg bare at finde een, der kører det system, og så kopiere den til dette brug.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-05-05 13:36

Nu har jeg haft kontakt med en E-ingeniør, og han skriver følgende:

Det er helt sikkert en fejl i Skype, så du må vente til de kommer med en
opdatering af programmet. Du kan prøve at presse Skype, men der går desvære nok
lang tid inden de løser problemet. Problemet er nok relateret til din HD, som
de ikke har fået testet før det blev sendt på markedet. Det var det samme som
jeg så med min nye Philips DVD-brænder. Der opstod en fejl når ganske bestemte
HD var sat sammen.
Hilsen
axelbjarne
Så nufordeler jeg pointene, efter det svar, jeg synes bedst om.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-05-05 13:36

Nu har jeg haft kontakt med en E-ingeniør, og han skriver følgende:

Det er helt sikkert en fejl i Skype, så du må vente til de kommer med en
opdatering af programmet. Du kan prøve at presse Skype, men der går desvære nok
lang tid inden de løser problemet. Problemet er nok relateret til din HD, som
de ikke har fået testet før det blev sendt på markedet. Det var det samme som
jeg så med min nye Philips DVD-brænder. Der opstod en fejl når ganske bestemte
HD var sat sammen.
Hilsen
axelbjarne
Så nu fordeler jeg pointene, efter det svar, jeg synes bedst om.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-05-05 13:41

Tak for svaret larsfrohn.