/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Tidsopgørelse
Fra : Toupie
Vist : 630 gange
50 point
Dato : 10-05-05 23:32

Hejsa

Hvis jeg nu er bagvagt eller bliver ringet op i forbindelse med mit arbejde, når jeg har fri, ved sygdom eller ferie hvordan tælles tiden så for fx. 10 min samtale? - 1 time og 5 min? -1 sms besked? - eller jeg ringer retur (fra egen mobil)?

Dette er ikke for at gå i små sko, men jeg har brug for at lave en opgørelse til min chef om hvor meget tid jeg reelt har brugt på en "+1" beboer i fritiden.

Håber der er nogle der kender svaret

// Toupie

(ved godt jeg kan ringe til min fagforening, men hvis der nu er en herinde der lige kender svaret sååå..

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-05 23:51

På feriedage har du slet ikke noget med dit arbejde arbejde at gøre !!!!!

Jeg kender ikke din overenskomst !!

Har du noget der hedder "honorar for telefonkonsultation", eller noget i den stil ?
Jeg kender til steder hvor der er en takst for dette, og som er mindre betaling end 1 arbejdstime.
Derfor ville jeg sime 10 min = 1 time konsultation, og det samme for 1 time og 5 min....hvis det ellers er en ordentlig arbejdsgiver. SMS ?? har du mange af dem, så må det også kunne gøres op i tidsforbrug.

Ringe fra egen mobil ?? Tja, hvor meget er det ??? Det må også koste, men igen hvor skrap skal man være, hvis man har goder, som der gives uden millimeterretfærdighed. Med gode arbejdsgivere kan man godt være large...med andre, må det være efter bogen.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-05-05 00:03

Problemer med job og ferie kan også udtrykkes på denne måde http://kortlink.dk/hk/shn

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-05 06:33

Svaret ligger i overenskomsten, den centrale og den lokale.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-05-05 10:28

ÆVÆV min STOFA gik ned i går

Jakjoe, jeg er blevet kontaktet i ferier men det har været fordi "+1" ikke vidste jeg havde ferie (og fordi de problemer "+1" har haft ikke har kunne vente med at blive løst til efter min ferie)
Overenskomsten er med SL.
Jeg har ingen aftale om "honorar for telefonkonsultation".
Det er sms gennem et helt år, så det er jo blevet til et par stykker

Min chef er meget large og det er jeg normalt også, men lige i denne sag vil jeg ikke "snyde" mig selv.

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-05-05 10:29

Godt jeg ikke er i HK

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 19-05-05 22:43

Tak for svaret Jakjoe, det hjalp til at finde en løsning

// Toupie

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-05-05 22:46

Til lykke med en fornuftig løsning, og tak

mvh
jakjoe