/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Lave en tekst-fil over indhold i mapper
Fra : hvasagdejeg
Vist : 898 gange
150 point
Dato : 23-09-02 12:09

Er det mulligt, at kopiere tekster/overskrifter fra mapper i windows. Det skal være i tekst format.
Det drejer sig om mange mapper.

Accepteret svar
Fra : polles

Modtaget 160 point
Dato : 23-09-02 12:15

Du kan genrate a filelist ved at bruge flg. Lille prg. ACDSee Classic 2.43 eller nyere.
Du åbner prg. Som kan hentes her i prøve-vers. http://tucows.cybercity.dk/mmedia/preview/194991.html

Browser frem til de mapper du gerne vil have lavet liste over. Trykker på tools (værktøjer) og siger generate a list. Så får du en kopi af overskrifterne i dine mapper i et notepad. Som du så evt. kan sætte/klippe over i et andet tekstprg.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 23-09-02 12:17

Ja, gå ind i en dos-prompt (genvej til programmet 'cmd' i XP eller command i Win95/8) og skriv:

dir [drev]:\[sti]\[filnavn evt. *.*] /s > c:\windows\skrivebord\tekst.txt

I stedet for at vise filindholdet på skærmen skrives det ned i filen, som du kan åbne på skrivebordet.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 12:37

hej hvasagdejeg,

du ka' evt. bruge Filedetective, men den laver output resultatet i html... -->
http://users.pandora.be/kenvh/filedetective.htm

eller "Directory Lister 0.52", den ka' både generede outputtet i både Text og html... -->
http://www.webattack.com/get/dirlister.shtml

begge programmer er freeware...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : hvasagdejeg

Dato : 23-09-02 15:05

Tak for svaret polles. og jer andre
Har ACDSee :)