/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Store bogstaver
Fra : fredag
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 10-05-05 10:42

Hej.
Jeg har hørt at man kan formatere små bogstaver om til kun at være store, men hvordan ?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 10-05-05 10:45

øhh hvilket program Word

så er det i formater --- skrifttype

der kan vælges kapitæler

så skriver den med Store bogstaver hvor første bogstav er stort og de næster stadig er "med stort" men lidt mindre...
ellers skal du vælge Store bogstaver lige under kapitæler det er det samme som caps lock

ole

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 60 point
Dato : 10-05-05 10:55

Marker den tekst du vil ændre til store bogstaver.
Gå ind i "Formater" -> "Skrifttype" - vælg/sæt hak ved "Store bogstaver".

Jeg går udfra at det er i Word, du skriver.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-05-05 10:58

Her er et lille program der kan gøre det:
ftp://www.hirsenet.dk

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 10-05-05 23:04

prøv at skrive noget i Word - marker det og hold Shift-tasten nede men du trykker nogle gange på F3

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-05-05 23:49

Det er nogle pussige genveje der findes hcma

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-05-05 08:19

Jep Han glemte at man skal løbe 3 gange rundt om blokken!
Windows er vidunderlig

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-05-05 10:03

Kære fredag,
Du har jo fået indtil flere måder at klare problemet på, så jeg vil blot lige gøre opmærksom på, at en længere tekst skrevet med ene versaler (store bogstaver) er næsten umulig at læse. Flere undersøgelser har vist, at folk står af, længe inden de er igennem teksten, så brug det med forsigtighed.
Hej
Petra

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 17-05-05 08:44

Tak for svaret ampere. Det var lige det jeg skulle bruge.