/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
brænding af digitale billeder
Fra : jef123
Vist : 988 gange
120 point
Dato : 09-05-05 18:55

Vi vil gerne have et program til brænding af digitale billeder, og det er det eneste, vi skal bruge det til? Findes der alternativer til Nero?
Hvis ikke, hvordan kommer man nemt til en version af Nero, som kan brænde billeder? Det behøver ikke at være sidste nye version, bare et der kan brænde digitale billeder

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 09-05-05 19:10

Googles Picasa2 http://www.picasa.com/ kan brænde digitale biller til CD eller DVD
Janus

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 09-05-05 19:14

hmm

hvis du køre WIN XP kan det gøre det

du højrekliker på billede filen og send til cd-rom

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-05-05 19:33

Hej olefahnoe

Det du skriver, kan jeg da ikke. Jeg kører med XP

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : jef123

Dato : 09-05-05 19:40

kommentar til Janus N: så vidt jeg kan se, er der kun tale om et billedredigeringssprogram og ikke om brænding.
Kommentar til Olefahnoe: Windows xp kan brænde billeder, men det er meget besværligt og fylder meget på en cd-rom

Kommentar
Fra : jef123

Dato : 09-05-05 19:42

kommentar til Janus N: så vidt jeg kan se, er der kun tale om et billedredigeringssprogram og ikke om brænding.
Kommentar til Olefahnoe: Windows xp kan brænde billeder, men det er meget besværligt og fylder meget på en cd-rom.

Kommentar
Fra : jef123

Dato : 09-05-05 19:42

kommentar til Janus N: så vidt jeg kan se, er der kun tale om et billedredigeringssprogram og ikke om brænding.
Kommentar til Olefahnoe: Windows xp kan brænde billeder, men det er meget besværligt og fylder meget på en cd-rom.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 09-05-05 20:01

Nej det er ikke kun et billedredigeringsprogram. Det er faktisk ikke særlig godt til at redigere i billederne, men det er suverænt til at finde alle billeder på harddisken og til at katalogisere dem.
Funktionen "Gift CD" bruges til at brænde udvalgte billeder til CD eller DVD.
Der er desuden mulighed for at nedsætte størrelsen af de billerder man ønsker at brænde over, så de ikke fyder så meget.
Janus

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 120 point
Dato : 09-05-05 20:06

De fylder da ligemeget på CD-rommen uanset hvilket program der bruges til at brænde med, der er selvfølgelig forskel på billedes størrelse, afhængig af deres format, men det kommer ikke programmerne ved.
Den eneste forskel på Nero og windows programmet, er at windows ikke er særlig avanceret, og ikke kan konvertere feks. musikfiler til andre typer, feks. MP3.
XP`s brænderprogram, bruges nemmest ved at enten trække filerne ind og slippe dem over CD/DVD ikonet i denne computer, eller kopiere filerne(Billederne) og med højre musetast trykke indsæt over ikonet. I begge tilfælde ligger dine billeder stadig hvor de har lagt hele tiden, og bliver ikke påvirket.
Men eller er det sjovest og også ret nemt at bruge de fleste gratis brænderprogrammer, feks. DeepBurner Free 1.5
http://www.deepburner.com/index.php?r=download
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 09-05-05 22:47

hvis man skal bruge XP brænde "program"

så gør sådan her:
sæt cd-rom i
luk popup om cd-rom
finder filer der skal brændes
højreklik og vælg
send til
CD-rw elle ligende.

nu kommer der noget på nede ved "uret" kile der og klik skriv disse filer tili cd-rom

sådan gør jeg det er nemt

Godkendelse af svar
Fra : jef123

Dato : 09-05-05 23:10

Super. Det fungerer. Lige hvad jeg skulle bruge.