/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kan man leve af at lave hjemmesider?
Fra : InMeYouTrust
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 09-05-05 16:48

Helt ærligt gutter (og gutinder). Hvis jeg nu lærer alt om at lave de fedeste hjemmesider.
Tror i så på at man kan leve af det hvis man virkelig giver den en mega skalle, og er en god forretningsmand samtidigt?

Jeg mener der må jo være nogen der lever kun af det?

Eller hvad ville i så anbefale man lavede af beslægtet arbejde som biindtægt, som man også reklamerede med på sin hjemmeside?

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 09-05-05 17:10

Helt sikkert du kan leve af det.....

1) Få masser af erfaring og referencer ved at lave opgaver til små penge
2) Få styr på hvordan søgemaskiner rank'er siderne, og brug det både til at få kunder i butikken, og som salgsargument. Det er noget som ALLE sætter meget højt.

Bijob:
1) Find på en hjemmeside-koncept som ingen andre har lavet, og "administrer" dem.... lev af reklame-indtægt
2) Lav søgemaskineoptimering for eksisterende hjemmesider

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-05-05 17:10

Svaret er ja... hvis du gør som du selv siger:

Citat
Hvis jeg nu lærer alt om at lave de fedeste hjemmesider.
og
hvis man virkelig giver den en mega skalle, og er en god forretningsmand samtidigt.

men du kommer i hård konkurence med alle de andre

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-05-05 17:52

Og husk hjemmesider skal vedligeholdes, det giver også masser af arbejde.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-05-05 18:30

Jeg tror det er vigtigere at være en god sælger end af kunne lave hjemmesider, hvis du skal leve af det.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-05-05 20:00

Det er selvfølgeligt vigtigt at du er rigtig god til at lytte til kundens behov/ønsker og derefter laver en god hjemmeside. Men hvis du ikke er god til at skaffe kunder via kanvas-salg, reklamer o.lign, vil det ikke lykkes for dig. Du må endelig ikke tro, at fordi du er god til at lave hjemmesiderne, vil virksomhederne selv kontakte dig - det tager mange år at skabe ambasadør-kunder. Salg og udførelse af produktet skal hænge sammen - noget som mange virksomheder ikke formår.

Held og lykke,

AMP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 21:01

Ja naturligvis kan du leve af at lave hjemmesider, når du har lært det.
I mellemtiden skal du nok indstille dig på hårdt arbejde og måske en del skuffelser.
Lad os høre om det er lykkedes om en ca. 5 år.
Men er du heldig og finde en trend før de andre kan det gå stærkt - et stykke tid.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-05 01:37

Det at lave bare én god hjemmeside kræver adskillige egenskaber:

1.: Man (ikke du) skal kunne lave en hjemmeside. Den kan laves på mange måder.
2.: Man (ikke du) skal have forstand på design. Her i blandt farvevalg, på såvel baggrund som skrift. Man skal vide hvor man bruger hvilken skrift og med hvilken farve og hvorfor. Man skal kende til skrifttyper og skriftstørrelser.
3.: Man skal, fra hjemmesiden kunne kommunikere med andre databaser og andre systemer.
4.: Man skal kunne importere data til en database samt kunne lade sidens brugere downloade data fra databasen, hvis de har ret til det.
5.: Man skal kunne opbygge et logiskt system der gør det muligt at vurdere, om en bruger har ret til at down- eller uploade data til systemet.
6.: Når data er modtaget, skal man kunne registrere at de ER modtaget, og vide hvad man så skal gøre med dem.
7.: O.S.V.:

Der findes MÅSKE én person der kan løse alle disse opgaver. Jeg har bare aldrig mødt ham/hende.

Det er et job for et godt hold af specialister. Så mit svar på dit spørgsmål er: NEJ

Svaret på dit andet spørgsmål: Lær så meget som du kan inden for det af ovennævnte områder, du synes bedst om. Og så bevis din kunnen. Så kommer du måske med i et godt team.

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-05-05 01:57

Du kan prøve at kigge lidt på denne hjemmeside: http://www.laubjergs-rosenhave.dk/

Jeg var Systemprogrammør/Planlægger på projektet. Jeg lavede alle bagved liggende databaser og programmer, såvel det som firmaet bruger til at indtaste og vise sine data på hjemmesiden, som det der senere modtager og behandler ordrerne. Inkl. Fakturering og Finans-system.

Hjemmesidens design blev aftalt imellem kunden og vort firmas designer.

Selve hjemmesiden blev lavet af 1 ASP-programmør.

Men uden vi andre, havde han ikke kunnet lave noget som helst.

Altså: Det er et teamwork. Hilsen AJ

Godkendelse af svar
Fra : InMeYouTrust

Dato : 10-05-05 11:33

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-05-05 12:59

TakSkaDoHa InMeYouTrust Vend lige tilbage og fortæl hvad du beslutter dig til.