/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvilke vitaminer hjaelper tandkoed?
Fra : acilia
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 09-05-05 12:48

Hvilket vitamin goer ens tandkoed staerkere? - eller hvilket kosttilskud eller andet??

Accepteret svar
Fra : epidedymittis

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-05 12:52

C-vitamin er altid godt for alt. Jeg havde engang ondt i mit tandkød, og min tandløge anbefalede mig at spise B-vitamin (Nødder, mandler osv.) B-vitamin gør oven i købet ens hud både glattere og blødere (Har jeg hørt)

Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 09-05-05 12:52
Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 09-05-05 12:54

Mange tak

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-05-05 12:55

Selv tak :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 12:57

Nu er det sådan, at hvis man spiser en sund varieret kost, mangler man ikke nogen vitaminer eller tilskud.

Vitaminer er ikke noget man umiddelbart kan spise større doser af, og så forvente at det virker på noget bestemt.

Men C-vitaminmangel kan give svage slimhinder.

Men er samtidig skadeligt i for store doser.

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-05-05 13:03

Husk at børste dit tandkød og ikke kun dine tænder, så styrker du dit tandkød og forebygger tandkødsbetændelse.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-05-05 13:04

Det gør nass at børste sit tandkød, lige efter man har drukket meget varm the eller kaffe! HUSK DET!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-05-05 13:10

Epidedymittis - er du sikker på at du ikke trykker for hårdt eller har problemer med tandkødet (bløder det?)- jeg har aldrig oplevet at få ondt ved tandbørstningen af tandkødet, hvilket jeg gør jævnligt.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-05-05 13:25

At skylle munden i aloe vera saft er rigtig godt

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-05-05 13:26

At massere tandkødet hverdag med tandtråd, ned mellem tandkød og tandsiden. (Det må ikke gøre ondt)

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 09-05-05 13:39

Grunden til mit problem er at jeg lider meget af tandsten - og da jeg saa holdt op med at ryge for nogle maaneder siden blev det bare endnu vaerre med mit tandkoed. Min tandlaege sagde at det er naturligt at det bliver vaerre lige efter rygestop, men at det paa laengere sigt selvfolgelig er meget bedre.
Jeg boerster baade taender og tandkoed hver morgen og aften (boerster nedad/opad som tandlaegen anbefaler - og ikke frem og tilbage) Jeg bruger tandtraad hver aften.
Men stadig er mnie gummer meget saarbare og bloeder nemt