/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Treo
Fra : yearhouse
Vist : 2291 gange
100 point
Dato : 09-05-05 11:46

Der har før været omtalt daglig forbrug af kodimagnyl, og det fører mig hen på tanken omkring éen af vores bekendte:
Hun tager dagligt 8 - 10 Treo fordi hun siger de kvikker op. Om morgenen skal hun have 4 stk. inde ved sengen.
Jeg mener ikke Treo er den stærkeste medicin i håndkøb, men det kan da umuligt være sundt?
Hvad kan vi råde hende til?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 11:55

Råd hende til at lade være, ud fra nøjagtig samme begrundelser som hvis man spiser for mange Kodi-Magnyl eller andet håndkøbs-smertestillende.

Og hvis din bekendt virkelig mener, at de kvikker op, har hun et misbrugsproblem. Og 8-10 om dagen er overdosering.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-05 11:56

Råd hende til at finde en vej ud af sit misbrug - misbrug er at bruge ting bevidst forkert - og at spise/drikke 8-10 om dagen er bestemt et misbrug og i modstrid med hensigten med tabletten. Din bekendte bør finde ud af hvorfor hun ikke har energi om morgenen. Det kan være vitaminmangel/jernmangel, forkerte/usunde spisevaner, søvnmangel o.lign. Endvidere kan mangel på motion (her taler jeg ikke om dissederet træning, men også gåture o.ling) give energimangel - man får energi ved at bruge energi!

Selvom Treo ikke er den stærkeste medicin i håndkøb, så ER det medicin og skal bruges derefter - ellers siger kroppen fra en dag.

Mah. AMP

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 09-05-05 12:04

Tak for svaret ampere. Vi tror især på dén med usund kost. Jeg anvender nu god stærk kaffe og druesukker, hvis jeg føler mig "dvask".....Det er vel mere "brug" end "misbrug"?