/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
HAr lige lidt spørgsmål..!
Fra : Thylle
Vist : 368 gange
20 point
Dato : 08-05-05 22:32

Nogle der ved noget om hvor langt tid vi i Dk kan være selvforsynende med ting som salt, ler og kalk..:! Og nogle der ved ogm der er problemer med at hente råstoffer fra den danske undergrung? Og som det sidste hvad betyder det for landskabet at vi gør store indhug i overfladen?

Håber nogle vil hjælpe..!

Mvh Thylle

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 30 point
Dato : 08-05-05 23:44

Salt: Det kan sikkert ikke bruges op. Jeg har ikke nogen oversigt over forekomsterne af salt: Men jeg tror da man finder mere, ellers har man uanede uutømmelige mængder i havvand, Ler forekommer under det meste af Danmark, lige som undergrunden består af kalk, De steder hvor man bryder kalk nu, er de steder hvor kalken når op til overfladen, Grus, er der også masser af. ;en når man så har fjernet alt krit/kalk, ler og grus (Vel om nogle millioner år) ja så er der ikke meget tilbage af lille Danmark. Men det forsvinder vel ikke bare ved at man bygger huse og veje af det. Der er bestemte regler for hvordan man reetablerer landskabet efter man har hentet grus, ler og andet op. Man beplanter landskabet igen efter regler som jeg ikke kender nærmere.

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 11-05-05 12:17

ok

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-05 12:40

ja det var så lidt