/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
pdf printere som freeware
Fra : jeanette18
Vist : 519 gange
30 point
Dato : 08-05-05 19:36

Heysa. Findes disse som freeware på nettet? Har brug for en som kan omdanne fakturaer til pdf`er i forbindelse med elektroniske faktureringer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 19:45

Ja pdf995 er gratis

http://www.pdf995.com/

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 19:54

Heysa refi. Ja den har jeg godt nok forsøgt at benytte, men den der gratis reklame som man som bruger må acceptere oplever jeg ikke kommer. Hvad gør jeg mon galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 19:57

Den kommer kun på din skærm når du lukker programmet.
Når du har "skrevet" ud til printeren åbner den din browser med deres hjemmeside. Den er ganske uskadelig, blot for at gøre dig opmærksom på hvor den er fra. Programmet virker godt nok.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 19:59

Hmm. jeg prøver det lige af igen og vender tilbage:)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 20:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 20:16

Jeg ved ikke hvor den side kommer fra.
Når jeg udskriver vælger jeg jo udskriv - pdfprinter - så har den gemt dokumentet på mit skrivebord (eller hvor jeg nu har valgt) som pdf-fil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 20:19

Er du sikker på den ikke allerede har gemt dokumentet og dette blot er den side jeg snakker om.
Prøv lige at søge på det navn du gav det.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 20:20

yeps det er også sådan jeg plejer at gøre, hvorefter jeg på nettet kan følge forbindelsen til firmaet (mens reklameninfoen vises). Herefter bliver den nye pdf-faktura vist.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 20:25

Har du så fundet den - eller hvordan skal det forståes

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 20:34

Nej, beskrivelsen var ment som jeg oplevede den på den "gamle" installation. Men her på min nye (som ellers kører 110% super) har jeg fået problemet. Har prøvet at downloade creator 2.0 men den vil slet ikke installeres.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 20:34

Jeg foretrækker PDF-XChange Lite (som dog skal registreres men er gratis), da den komprimere bedre i de test's jeg har lavet (ca. 45% bedre) http://www.docu-track.com/ eller via http://www.download.com/PDF-XChange-Lite/3000-6675_4-10381016.html
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 20:38

NB: PDF-XChange Lite altså "Lite" versionen laver ingen "tæppetisser-mærker"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 20:40
Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 20:42

Heysa clan. Jeg prøver den lige af:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 20:44

Kan da godt være den er bedre - pdf995 er jo efterhånden gammel.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 20:51

Heysa igen clan. Ingen problemer her. Den arbejder suverænt godt, men.............fakturaen bliver markeret med et symbol (købereklame) i hvert sit øverste hjørne. Hvordan får jeg det væk, da man jo ikke kan sende sådan en faktura til det offentlige?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 21:15

Der bliver du nok nødt til at købe programmet.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 21:21

refi> clan skriver jo netop at programmet er gratis, men du har da muligvis ret i at man bliver tvunget til at acceptere reklamen mod freewaren. Præcis som i opera browseren.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-05-05 21:23

Hejsa
lige en oplysning...
en faktura i pdf format, kan ikke bruges som elektronisk faktura til det offentlige !!!
Faktura til det offentlige skal sendes gennem et "læsind" firma

se meget mere om det her
http://www.virk.dk/

http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/VirkTema/TemaElektroniskFakturering/LaesInd.aspx

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 21:30

Heysa dk. Ja ok - var jeg godt nok klar over - men læs-in bureauerne accepterer så kun disse pdf`filer. så vidt jeg er orienteret, men tak for oplysningen alligevel.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-05-05 21:41

nænæ. du sender den orginale fak. til dem med det pågældende EAN nr. og de sørger for resten.
det er gratis, hvis du har en omsætning på mindre en 15 mill. pr.år

http://www.oes.dk/sw25068.asp

http://www.adp.dk/pdf/offentlige.pdf

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 08-05-05 21:42

jeanette18... der er ingen reklamer eller vandmærker i PDF-XChange Lite, man skal dig igennem en "registrering" og de sender dig så en aktiveringskode (gratis til privat-brugere), og som sagt er det kun i Lite versionen.
Tro mig, du vil blive glad for den... jeg har prøvet flere inkl. pdf995
En helt anden mulighed er at installere OpenOffice (også gratis)
- http://da.openoffice.org/
- http://ooo.chbs.dk/
den kan gemme i PDF format

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 21:56

Heysa igen clan. ok, jeg venter så på aktiveringskoden. Indtil da prøver jeg så open office af.

I får allesammen tak for indlæggene:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 21:56

:)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 22:03

Jamen jeg takker og bukker for points
Hygge...
Søren

NB: De er nu ret hurtige til at sende aktiveringskoden, ellers må du prøve med min
PXL31-54RMV-GZKIV-R1P0Z-OPAL1-5S58J

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 22:07

Ok, vil jeg da prøve. Hvor skal jeg lægge denne kode ind henne?
Er lige ved at installerede open office for at se hvordan det virker:)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 22:14

Har nu gang i open ofice, men kan ikke lige se hvordan jeg skulle kunne udskrive en pdf-faktura fra dette program?!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 22:24

jeanette18... jeg har ikke selv erfaring med OpenOffice, men har da læst at det skulle kunne gemme filer som PDF inkl. redigere i samme. Mon ikke det er under "gem som", lige som i Word hvor du under filnavns feltet kan angive filtypen?

Nu er det et stykke tid siden jeg installerede PDF-XChange Lite men mener da den selv kommer op og beder om serie/ID nummeret under selve installationen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 22:35

Jeps! Den skulle selv komme op og bede om ID under installationen

Citat
Please keep this safe for future use and when installing please copy/paste the above serial number
into the installer when requested - typing this serial number can result in errors - so we recommend
you copy/paste - dont type !

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 22:50

Fik du det til at fungere??

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 08-05-05 22:55

Heysa igen. Jeg bliver nød til at vende tilbage i morgen. Skal i seng - = eksamenstid :)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-05-05 22:10

Så er det ved at være sengetid igen
Håber du fik det til at fungere samt fik en god eksamenskarakter i dag
Søren

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 11-05-05 19:14

Heysa clan:) Vender tilbage lidt senere med resultatet. Er kommet lidt i tidnød.