/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lørdag nat .........!!
Fra : grethes
Vist : 2790 gange
100 point
Dato : 08-05-05 17:34

Er det natten mellem fredag og lørdag?
Eller natten mellem lørdag og søndag?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:35

Natten mellem Fredag og lørdag, naturligvis

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:36

Der er jo ikke nat mellem 18 og 24

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:37

Ikke enig....
Lørdag nat kommer efter lørdag aften altså mellem lørdag og søndag.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:38

Hvornår er forresten natten til lørdag

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:38

Næh - lørdag nat kommer da efter lørdag aften - dvs. lørdag nat er natten til søndag

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:39

->refi
Så er søndag morgen og lørdag nat det sammme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:40

"dabj"
Natten til lørdag er natten efter fredag aften.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 17:41

Enig med Erling_l
Men søndag morgen er vist kl. 00:01

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 17:42

Det var lørdag nat indtil jeg vågnede i morges kl. 10.00

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 17:42

Så kan jeg bedre forstå at jeg er så træt hver morgen.

Det er jo først nat efter kl. 24 og det er morgen igen kl. 6.

6 timer nat, det må vi lave om på

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:43

Tja... de mødes i alt fald - tror ikke der er en hel klar definition på, hvornår de ligger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:43

Ja "emesen" - det er jo det jeg siger.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 17:43

Lørdag nat findes slet ikke.............

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 17:43

Lørdag nat kan da ikke være lige efter fredag - hvor bliver så lørdag morgen af.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:44

->refi
Næhhh- for det er lørdag nat
Hvis du har ret--hvornår slutter så lørdag nat, og hvornår begynder søndag morgen

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 17:45

Jeg mener selv, når man siger lørdag nat .......... så er det natten mellem fredag og lørdag.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:45

Klokken 5

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:45

ANS---hjælp--hvor er du

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 17:46

>>Lørdag nat findes slet ikke.............<<
Så har jeg da løjet overfor adskillige piger gennem tiden.
Citat
Tak for en dejlig lørdag nat. :-Z

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 17:47

Det ved Ans ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:47

Fredag aften - Fredag Nat - Lørdag Morgen - Lørdag Aften - Lørdag Nat - Søndag Morgen.

Det er først tidlig morgen ved 4-tiden og morgen ved 6-tiden. - Så nogen står op om natten

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 17:47

Find et andet emne inden det går galt

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 17:48

Jamen........emesen dog, adskillige??????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 17:49

Ja ja - ikke samme nat

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 17:50

Gør det sagen bedre, emesen??

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 17:52

Meningen med spørgsmålet er ......... siger f. eks. "kommer hjem fra ferie lørdag nat"! Er det så natten til lørdag? Eller natten fra lørdag?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 17:52

Natten til søndag ...er lørdag nat !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:53

Så kommer de hjem mellem 11 lørdag aften og 5 søndag morgen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 08-05-05 17:57

Citat
->refi Næhhh- for det er lørdag nat
Hvis du har ret--hvornår slutter så lørdag nat, og hvornår begynder søndag morgen

Når solen står op

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 08-05-05 17:57

kl. 23 er da aften? På en lørdag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 18:05

Det er natten mellem lørdag og søndag.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-05-05 18:12

->ans
Dokumentation please

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-05-05 18:17

kommer natten ikke først på dagen ??

En god fest starter med middagsmad, og fortsætter med dans til langt ud på natten, hvor jeg dukker og og serverer mig selv, derefter kommer morgenmaden(treo).
og så,, ja så er det pludselig mandag morgen.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-05 18:19

Fra Nudansk Leksikon

"lørdag nat" den nat der afslutter en bestemt ugedag f.eks lørdag.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 18:43

natten til lørdag er mellem fredag/lørdag, mens lørdag nat er mellem lørdag/søndag, og natten starter ved midnat

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 18:46

Der er godt nok mange gode bud ........ klokslet osv. Men mit spørgsmål går stadig på, når man siger lørdag nat, er det så natten fra fredag til lørdag? eller natten fra lørdag til søndag? Ikke noget med klokslet! Hvornår natten starter eller slutter. Det er jo meget forskelligt for hver enkelt person.

Men som jeg opfatter ans`s svar kl. 18.19, så er lørdag nat ........ natten mellem fredag og lørdag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 18:51

Natten mellem lørdag og søndag er lørdag nat.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-05-05 18:56

natten til lørdag = natten mellem fredag og lørdag
lørdag nat= natten mellem lørdag og søndag - som ans refererede til fra nudansk ordbog...

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 18:56

Det er som tidligere meddelt natten mellem lørdag og søndag......

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 18:59

ans! Det er også det jeg mener. Men mange andre har en anden mening. Kan det være forskellegt landsdelene imellem?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 18:59

Fredag....aften.....nat.....lørdag-morgen....middag.....aften....nat.....søndag-morgen.
Og sent lørdag nat er tidlig søndag morgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 19:01

Nu trækker det i langdrag.
Svaret fik du allere for 35-40 kommentarer siden.
Der er da ingen forskel uanset hvor i verden du befinder dig.
Det er natten mellem lørdag og søndag - uanset ordkløveri.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-05-05 19:05

jeg synes der er bred enighed om, at det er natten mellem lørdag og søndag.... Tror kun det er dig, Grethe, der mener det er mellem fredag og lørdag

Vaxen

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 19:19

Citat
Fra Nudansk Leksikon

"lørdag nat" den nat der afslutter en bestemt ugedag f.eks lørdag.

Hilsen ans

Som jeg læser det, er det natten før lørdag morgen. Ikke natten mellem lørdag og søndag morgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 19:22

Vrøvl - så kan du ikke læse er natten der afslutter lørdag

ALTSÅ mellem lørdag og søndag

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-05-05 19:28

Jeg er bange for, at de fleste af jer

er analfabeter. Har i ikke noget fornuftigt at lave, lægge fliser eller så'noget.

Øh, bliver det nu søndagaften, eller.............................. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-05-05 19:35

Det er da år 2005...right?!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 19:35

Og så lige denne > en god nat bajer..........er den så god at den skal holde en hel nat ...............hvor er holniels og co.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 08-05-05 19:37

Nejda Keldd,det blir natt til mandag senere i kveld vet du,

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 08-05-05 19:39

emesen,vet ikke hvoe co. er men jeg er her,en god nat bajer holder ikke længre enn tyve min. jo

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 08-05-05 19:39

emesen,vet ikke hvor co. er men jeg er her,en god nat bajer holder ikke længre enn tyve min. jo

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 19:40

refi .........
Citat
Vrøvl - så kan du ikke læse er natten der afslutter lørdag

ALTSÅ mellem lørdag og søndag

Slutter den lørdag eller søndag morgen? Du siger først den afslutter lørdag, dernæst mellem lørdag og søndag ....... altså søndag. Hvornår mener du lørdag nat slutter?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 08-05-05 19:40

Uff,hvidste ikke jeg var så hurtig på tastaturet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-05-05 19:48

Ankomst lørdag nat
fredag..........nat......lørdag........nat..........søndag.....nat.....mandag

fredag..........nat......lørdag........ankomst..........søndag

fredag..(natten til lørdag)..lørdag..(lørdag nat)..søndag

Protester modtages.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 19:49

Citat
Fra Nudansk Leksikon

"lørdag nat" den nat der afslutter en bestemt ugedag f.eks lørdag.

Hilsen ans

der burde det være klart, at det er natten til søndag der er lørdag nat

Fordi natten afslutter lørdagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 19:50

Søndag morgen - det er ordkløveri.

Citat
Men mit spørgsmål går stadig på, når man siger lørdag nat, er det så natten fra fredag til lørdag? eller natten fra lørdag til søndag?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-05-05 19:56

køkkenfliser kan opsættes søndag aften, og det er vel til 23:59:59,
efter kl 23:59:59 er det vist ikke mandag morgen, men søndag nat,
og så falder en lørdag nat jo på en søndag morgen.

Jeg mener at have hørt i radioen at der siges..' vejret for natten gældene til mandag morgen '

hvis nu fliselimen skal nå at tørre, ja så er det da vigtigt at det er den rigtige dag/nat,
inden at man hænger sugekopkroge til viskestykker og karklude op på dem.

http://www.netprofessor.dk/artikler.asp?id=1348

Tænk hvis man har nattevagt i week-enden, den ville måske starte fredag aften , og kunne slutte mandag morgen,,,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 20:09

Og nu nærmer vi os søndag nat

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 20:15

Tak for svaret ans.

Jeg må desværre bøje mig for flertallet og erkende det er natten mellem lørdag og søndag. Men det danske sprog kan være kryptisk med hensyn til at fortolke det. Tak for svarene til jer alle og fortsat god søndag.

/Grethe

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-05-05 20:18

Jeg ville jo så sige det var mandag nat vi nærmer os .......... men det er det jo ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 20:20

Tak grethes

refi jeg opretter et spørgsmål til dig så får du point der.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 20:21

Det behøver du nu ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-05 20:23

Altså havde JEG ret !!!

http://www.kandu.dk/dk/spg/66458#711260

..igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 20:29

Ja "molokyle" men taxien var kørt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 20:42

emesen følger du stadig med

Citat
emesen Dato : 08-05-05 17:47

Det ved Ans ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 23:50

Nej jeg følger ikke med - for så skal jeg betale for at se Ans hovere.....nemlig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-05 23:44

emesen

Du skylder blot en undskyldning for lørdag nat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 00:17

Thi hi