/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
applikationsserver???
Fra : sonjajensen
Vist : 917 gange
10 point
Dato : 08-05-05 16:23

HJÆÆLP!! sidder med opgaver til IT eksamen, som jeg ikke er for snu til.. og kommer så til noget med en applikationsserver.. hvad er det? gerne lidt udførligt..

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Tom_Gossip

Dato : 08-05-05 16:30

En applikationsserver bruges til databaseadgang og transaktioner. Det er specielt banker of storer firmaer der har sådan nogle bæster.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 20 point
Dato : 08-05-05 17:32

server = tjener
applikation = tilbehør

Du sidder med maden, og tjeneren ved lige hvilken vin du vil drikke til , og servere den for dig.

Du kører over i byggemarkedet, i din bil, og køber nogle lange rør,
du opdager at rørene ikke kan være i din bil, men heldigvis låner byggemarkedet trailere ud.
Traileren er en applikation, anhængerkrogen er din forbindelse(interface),
byggemarkedet er serveren og du er brugeren.

øh måske ikke helt gangbart.

så--
forestil dig at du sidder med en pc, uden andet end lige det der skal til for at den kan bruges.
denne pc vil du nu bruge til at tegne på.
du trykker på ikonet 'jeg vil tegne'. det kender pc'en intet til, og 'spørger' appserveren til råds,
denne kunne så svare , til tegning bruger vi paint, værsgo her er paint til låns, så længe du skal bruge det.

hmm lidt dårligt forklaret , men jeg håber at det hjælper lidt på vej.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-05-05 17:34
Godkendelse af svar
Fra : sonjajensen

Dato : 08-05-05 18:23

Tak for svaret natmaden.
      dejligt med nogle ord, vi dødelige kan forstå!!

hihi. den var god, den med byggemarkedet!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-05-05 18:38

Øhh håber også at din lærer forstår det
Men elers selv tak, og for mine eksamensnervers skyld, for dig,
så kik lige lidt mere på emnet... please
Pøj-Pøj