/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hjælp
Fra : Anden_90
Vist : 347 gange
100 point
Dato : 08-05-05 11:45

Har lige købt mig et TV/Radio Tunerkort der hedder MSI Master TV@anwhere og har så nogle bånd jeg vil spille over på min com når jeg så sætter videoen til sker der intet... Nogen der ved hvordan man for videoen sat sammen med computeren så man kan overspille?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 12:14

Du kan enten bruge phonoindgangene eller sætte det sammen som du sætter videoen til dit fjernsyn.
Altså antenneUDGANG fra video til antenneINDGANG på kortet.
Derefter skal du naturligvis finde din videokanal på kortet (der er vel et program med).
Det fungerer hos mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 12:15

Nu skriver du RADIO/TV kort.
Er det kassettebånd du mener?

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 12:20

Ja har nogle VHS jeg vil have spillet over på DVD

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 12:20

Hvilken opsætning skal jeg så lave?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 12:31

Du skal bruge din komputer som fjernsyn - altså antennekabel fra video antenne-ud til din komputer antenne-ind.
Derefter finder du din videokanal (sikker 36 eller 39) på dit kort. (Det kan sikkert scanne).
Når du har billedet på skærmen er det bare at optage, men pas på - du bruger meget hurtigt 20 GB til lidt video.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 12:39

Okay men har plads nok men man kan jo bare komprimere det så
Jeg prøver og vender tilbage hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 12:40

Okay men har plads nok men man kan jo bare komprimere det så
Jeg prøver og vender tilbage hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 12:50

Jeg kan stadig ikke finde videoen har du msn

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-05 13:14

Nej bruger det ikke.
Du skal sætte et indspillet bånd i videoen og fjerne evt. scartstik.
Start videobåndet.
Nu vil signalet gå i din komputerantenneindgang (hvis du har forbundet det) og så skal du bare finde den kanal din video bruger som udgangskanal (somregel 36 eller 39).

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 13:21

Har jeg prøvet men det virker ikke har kigget alle kanaler igennem...
det var bare fordi så kunne du have lavet en fjernsupport

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 13:29

Du må have forbundet noget forkert.
Altså Fra antennestik i væggen til video - fra video til komputer.
Nu fungeret din komputer som fjernsyn (kan du se fjernsyn på din komputer?).
Ellers må du bruge phonostik - et til lyd og et til billede, men det kræver at din video er udstyret med phonoudgange.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 13:33

ja det kan jeg godt... okay altså et scart stik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 13:41

Kan du sætte scart i din komputer?
Grunden til jeg siger du skal fjerne det er at de fleste videoer idag er tilsluttet med både scart og antenne.
Det er kun for ikke at forvirre videoen.
Hvis det er en hel separat video du bruger behøver du kun at forbinde den med et antennekabel til komputeren, men du får bedre billed og lyd med phonokabler.
Nøjagtig som når du forbinder et videokamera til videoen, bare ikke indgang men udgang.
Det hele skal forbindes som det er forbundet til fjernsyn, blot er dit fjernsyn udskiftet med komputer som jo nu er fjernsyn.
Glem scartkabel.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 13:46

nå okay men så må jeg prøve med phonekabel for det andet virker ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 13:56

Det eneste jeg har gjort er at sætte en antennekabelfordeler på mit udgangskabel fra videoen og føre et kabel til komputer.
Jeg bruger kanal 39 på videoen og når jeg finder den på komputeren har jeg billede og lyd.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 14:16

kanal 39 på videoen???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 14:20

Din er sikkert ikke den samme - jeg har været nødt til at ændre kanal pga. billedforstyrrelser på fjernsyn.
Men det har INTET med komputeren at gøre. Du skal bare finde DIN videokanal.
Det er jo din udgangskanal på videoen vi taler om.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 14:23

Har misforstået så tror jeg for troede du mente 39 på computeren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-05-05 14:30

Hejsa
forbind dit tvkort via Video_In Connector (S) udgangen til din video indgang.
forbind lyd mellem tvkort og computer.

du skal bruge dette kabel her (S to S S-Video extended line)

http://www.msicomputer.com/product/netpc/netpc_detail.asp?model=TV@nywhere_Master

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 14:31

Kanal på video udgang og på komputer skal selvfølgelig være den samme.
Kortet (programmet) kan vel scanne.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 14:35

dk
jeg kan ikke bruge s kabel for det har min video ikke

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 14:38

refi
de er det samme og den scanner men finder intet

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-05-05 14:38

så skal du bruge s-vhs
hvis du heller ikke har s-vhs på din video, skal du have fat i en adapter (s-vhs - scart)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 14:38

Det er heller ikke nødvændigt.
Det andet skal virke.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 14:38

refi
de er det samme og den scanner men finder intet...
Hvor kan man få sådan et phone kabel og hvad koster det

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 14:40

dk
hvordan ser et s-vhs stik så ud

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 14:58

Nu begynder vi vist at tale forbi hinanden....

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 15:03

tror jeg også men kan ikke få det til at virke hvad gør jeg så

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-05-05 15:30

se her
http://www.sandberg.net/
under a/v kabler >> find vare nr. 506-35

her står:
Hvis du har et TV-out stik på din PC, kan du med dette kabel kit hurtigt og enkelt forbinde din computer til ethvert TV med Scartstik. Sættet understøtter både S-video og Composite videosignaler og kombinerer dem med lyden fra dit lydkort. De forgyldte stik og den høje kvalitet betyder, at du kan glæde dig over et flot farvebillede og krystalklar lyd.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-05-05 15:33

glemte lige
dette sæt kan købes i samtlige computer forrretninger...........
"netto" har (haft) det også til 50,-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 15:44

Egentlig taler vi om det samme - og der er et utal af muligheder, men det bør virke blot ved at føre et antennekabel fra video til komputer. Resten er et indstillingsspørgsmål.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 15:50

ja men fatter ikke hvorfor det ikke virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 15:54

Næ - Jeg gør heller ikke, men du må lave en indstillingsfejl hvis du kan se fjernsyn på kortet.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 15:59

ja sikkert men jeg finder nok fejlen på et tidspunkt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 16:30

Hvis dit antennekabel er ført fra væggen via videoen til fjernsyn, så tak kablet ud af fjernsynet og sæt det i komputeren.
Luk dit program - start videoen med et bånd du er sikker på der er noget på og find kanal 36 eller 39 eller deromkring på kortet - SÅ SKAL DER VÆRE BILLEDE.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 16:34

der fra væg til video og til com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 16:50

JA - væg - video - komputer

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 16:55

ja det har jeg gjort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:00

Så skal det virke på en af kanalerne sidst i 30erne

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 17:07

har fundet videoen nu men det flimmer bare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:10

Fjern evt. scartstik fra videoen og finjuster kanalen på komputeren.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 08-05-05 17:18

har ikke scartstik i min com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 17:21

Vi kommer ikke videre.
Det er kun finjustering du mangler.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 14-05-05 12:31

Nu virker dt fandt den som kanal 37
tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 14-05-05 12:32

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-05 12:35

Selv tak

God Pinse

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 14-05-05 12:36

i lige måde