/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Højtryksrenser/spuler
Fra : rffdal
Vist : 1133 gange
20 point
Dato : 08-05-05 10:21

Hvor mange bar skal der minimum være på en højtryksrenser for, at kunne rense træoverflader eller tage.

Hvilken modeller anbefales til almindelig "privat" brug?

Mvh

Pia

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 30 point
Dato : 08-05-05 10:41

hej
har selv en kew hedder alto idag
den har 120 bar tryk hvilker jeg syndet er fint
hvis man syntes det er for meget kan stråle størrelse justeres i lansen
men du skiver også til tag hvis det er af etternit må du ikke
selv rense det p.g.a asbest

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-05-05 10:55

Jeg har en Alto på 1oo bar, den er noget billigere end den på 120 bar og er udmærket, har for ikke længe siden været på tilbud i råd og dåd.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 08-05-05 10:57

Det kommer an på hvor stor tålmodighed du har, og hvor meget du vil udføre med den. Hvis det er til professionelle opgaver, vil det nok være for lidt med 120 bar, men den kan klare det, det vil bare tage længere tid end med en større af slagsen.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-05-05 11:45

Vi har en Kew. i dag hedder den Nilfisk, den bruger vi til terrassegulv og facaden på vores hus. Den er ekkektiv. Til terassegulvet bruger vi en roterende børste, når det er tørt smørrer vi det med Rentolin, da det er en træterasse.

Godkendelse af svar
Fra : rffdal

Dato : 12-05-05 08:35

Tak for svaret 1133.