/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
At stave til en musik gruppe :S
Fra : Trine08
Vist : 824 gange
10 point
Dato : 08-05-05 00:11

Hvordan dælen staver man Euretmiks ?? det der band der
Sorry for point, men er nødt til at spare lidt

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 08-05-05 00:12

Eurythmics

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:13

Eurythmics

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:13

Tak for svaret tedd.

Takker, kan du huske hvad de har lavet af hit ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:15

Arrhh Spirillen.. to slow Men måske kan huske nogle af numrene ?
Dog ikke point givende, skal lige siges.. beklager..
Men,, jeg spørger jo ogfså heletiden, det er jo klart jeg ingen point har

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-05-05 00:16

Eurythmics

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:17

Yes I'm to slow

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:18

arne, havde du haft en lidt hurtiger pc, så havde du vundet de point

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:19

Det skulle vel ikke være så svært at søge på nettet, nu hvor du kan stave til navnet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-05-05 00:20

Fuck point. Du kunne jo bare have spurgt da vi snakkede sammen på MSN for 1 time siden.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:21

Spirrilen, har du jo ret i. Meen,,,, syntes bare der dukker så mange op..
Hvad er læigesom deres gennembruds sang ?
Og hvordan staver man Pshyco Chicken ? og er det ikke Brian farry der har lavet den ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:21

Thorn in my side.
Miracle of love.
There must be an angel playing with my heart.

det er nogen af dem jeg lige kan huske.

Eurythmics bestod af Annie Lennox og Dave Stewart.
Før Eurythmics sang Annie Lennox i en gruppe der hed the Tourists, der havde et mindre hit med det oldgamle nummer I only want to be with You.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:21

arne, du sagde jo gonat

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:22

Would I lie to you! There must be an angel!! De lavede jo utrolig mange hits!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:24

tedd, ja, det har du nemlig helt ret i.. sagen er bare den at, forleden talte jeg med en ven om dette band, og vi sang en sang derfra.. og nu kan jeg sgute huske hvilken en det var

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:24

When tomorrow comes! Sisters are doing it for themselves!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:25

Nej det er ikke Bryan Ferry der har lavet Psycho Chicken, det har The Fools.

mvh dova

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:25

Tedd er du sikker på de lavede Would I lie to you???

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:26

Tak dova du kan sgu bare det der
Har du været Dj ?
Skulle man faktisk tro i alle har :S

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:28

Spirillen, jo det gjorde de

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:30

Yes, har lige checket, sorry

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:31

Would I lie to you er det den samme som Simply red også har indspillet ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:31

det har jeg så faktisk Trine, men det var tilbage i 76-77 og laaang tid før der var noget der hed Eurythmics.

mvhdova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:32

Psycho chicken er en parodi på Talking Heads Psycho Killer!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:34

tedd okay, anede jeg ikke. Men tak for infoen, jeg syntes altid det er fedt at vide sådan noget

dova altså må jeg spørge hvilken genger du spillede ? Og hvad spillede du hovedsagligt til ? Suppe Steg og Is eller Disco mener jeg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:34

Jeg tror nu tedd (er dog ikke 100 % sikker,) at Psycho Chicken er ældre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:37
Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:38

Det var Rock & Pop og mest til Discotek, dengang var det meget moderne at der rundt omkring i forsamlingshusene blev arrangeret såkaldt "sodavands-bal" for unge mellem 13 & 18 år.

Men det var et helvedes arbejde at slæbe rundt med anlæg, lysshow og flere hundrede plader.
Så det blev vi træt af i længden,

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:38

Psycho Chicken--what the fuck?
Bwak bwak bwak bwaaak bwak bwak bwak bwak bwaaak bwak
Better run run run run run run run away

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:39

Dova... Hvor i landet spillede I????

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:40

dova- lyder ellers fedt, lige sådan et job jeg kunne tænke mig Eller kunne stille op på Pups med sin musiksamlig kunne være fedt.

tedd- ja, den er da cool, og altid sjov lige at høte igen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:41

Kender den skam udmærket, tedd.
Jeg sidder faktisk med singlen i hånden lige nu, den er fra 1980, synes bare ikke, at Talking Head var så gamle.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:42

Mest i det Midtjyske område Trine.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:45

Ja okay dova, det siger jeg så vidre til Spirillen

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:45

Dova.... Hvad kaldte I jer??? Jeg spørger fordi jeg var selv omrejsende DJ i 78-80 i Nordjylland og jeg arbejde på Ambassadør i Aalborg og i "Gaden"

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 08-05-05 00:46

Tak Trine

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 00:48

Jo de er temmelig gamle, Dova!! En lille sjov ting! David Byrne fra Talking Heads og Brian Eno lavede et project sammen som jeg selvfølig ikke lige kan huske titlen på! Noget med Ghost in the bushes! Nå lige meget! Men der var et nummer hvor man hører en mullah kalde til bøn! Den udkom mange år senere på CD men der var mullahen klippet ud! Sandsynligvis pga politisk korrekthed

My Life In The Bush Of Ghosts hed den! Kom lige i tanke om den!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 00:55

arhh tedd, kom lige i tanke om det Kunne da være fedt at høre.

Lige en sidste ting, på trods af det er et "betalende" forum, hvordan staver i Ani sette ? hende den mulate "danske" kvinde. Og har hun ikke indspillet Smile fra Charlie Chaplin ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 00:59

Jamen, vi kaldte os sådan set ikke noget, det startede bare med, at nogen vi kendte skulle holde en fest med en masse mennesker, hvor vi spillede, og så var der en der spurgte om vi var interesseret, og så bredte det sig sådan lidt via "mund til mund" metoden.

Men før det, havde jeg været en del ude med et af de mest "berømte" mobile diskoteker her på egnen,
The International Entertaintment S.Q.P-show, og spørg mig ikke hvad bogstaverne stod for, jeg tror bare det var noget de synes lød godt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 01:02

My Life In The Bush Of Ghosts var det den hed Trine!! Det er Anisette ud i et og Smile er med på en eller anden Savage Rose cd så vidt jeg ved!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-05-05 01:04

Takker tedd. cool

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 01:04

Åh. ja "outsideren" Brian Eno, det var vist ham der var med i Roxy Music

Annisette, søster til hende der spillede Mie i de gamle Far til 4 film

Har hun indspillet Smile
hende kender jeg bedst fra de helt gamle numre, har selv sunget en del af dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-05-05 01:18

Savage Rose albummet med Smile hedder Tameless!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-05-05 09:33

Hende der den "mulate" Anisette, hun er sigøjner.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 10:18

Ved nu ikke om hun er sigøjner, hun er født dansk, og med det almindelige navn Hansen, og hun er søster til Rudi Hansen (Mie i far til 4 filmene, og som senere blev gift med fodboldspilleren Harald Nielsen)

Rudi og Annisette indspillede for øvrigt flere børneplader da de var 5-7 år.

Citat
Annisette Hansen (lead-vo)

(født 28. August 1948 i Søborg - var allerede som syv-årig begyndt at optræde og indspille børneplader, bl.a. sammen med søsteren Rudi), som betød at gruppen ændrede stil først imod folkrockgenren, inspireret af bl.a. The Seekers, senere til amerikansk soulinspireret musik.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-05-05 10:20

Hov, ´citatat var fra www.tinpan.fortunecity.com/