/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Brænde Program...
Fra : jensgertson
Vist : 525 gange
300 point
Dato : 07-05-05 13:15

Nogen der ved hvilket program man kan bruge hvis man skal brænde noget man har optaget med sit tv-kort på computeren ? På forhånd tak...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 13:20

Nero

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:23

Hvilket format er det? Nero burde kunne brænde det meste men det kan være det skal komprimeres for at være på en cd/dvd skive!

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 13:23

nej, det kan man jo ikke bruge... De ting man optager fylder jo omkring 20 GB...

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 13:23

nej, det kan man jo ikke bruge... De ting man optager fylder jo omkring 20 GB...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:26

Jo men du kan bruge nero recode til at komprimere den ned så den passer til en DVD

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 13:27

okay, vil lige prøve at se...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 14:11

Hvorfor bøvle med Nero som er et udemærket program, men det er efterhånden blevet så ubruger-venligt, som det næsten kan blive. Hvis du har Nero installeret, så benyt det lille gratis program som hedder DVD Shrink, det kan hentes på http://www.dvdshrink.org/what.html så skal dine filer nok komme til at passe - på en enkelt DVD skive.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 14:25

Hovsa Glemte helt at henvise til download af den Danske version... her er linket http://dvdshrink.org/download.php?site=0&file=dvdshrink32setup_DA.zip

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 14:29

NB: Hvis du ikke kan hente hfa det link pga. firewall problemer eller hvad ved jeg, så hent via http://www.dvdshrink.org/where.html og vælg så "DVD Shrink3.2 Danish" midt på siden.
Engelsk vejledning til programmet kan hentes på http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdshrink31-main.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 14:32

Du skal jo stadigvæk bruge et brændeprogram til at brænde den shrinkede fil, Clan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 14:39

Det er jo det jeg inleder med tedd

Citat
Hvis du har Nero installeret, så benyt det lille gratis program som hedder DVD Shrink

OK jeg burde måske ha' tilføjet... eller andet brænderprogram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 14:42

Næh du indleder med "Hvorfor bøvle med Nero" Og så kom det jeg åbenbart sprang over

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-05-05 14:44

hejsa

kort og godt

www.dvdsanta.com

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 14:44

Men af andre brænderprogrammer kan da anbefales Ulead DVD MovieFactory
http://www.ulead.com/dmf/runme.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 14:51
Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 15:20

http://dvdshrink.org/download.php?site=0&file=dvdshrink32setup_DA.zip er meget godt... Men det virker altså ikke det de optagelser man har optaget...

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 15:21

altså det virker ikke til de optagelser man har optaget med tv kort

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 15:32

Hvilket format er dine TV optagelser i? AVI eller MPEG

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 15:38

tror det AVI

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 15:38

Ulead DVD MovieFactory kan ALT

Citat
Use any video captured from camcorders, VHS tapes, DVD recorders, TV programs and the Internet. You can even include photos.

men Nero kan skam også, man skal bare gennemlæse 100.000 how to do i hjælpe funktionen

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 300 point
Dato : 07-05-05 15:40

AVI kan ikke bruges direkte til DVD de skal konverteres til MPEG, men det er normalt ikke det store problem - hverken for Nero (som er kompliceret) eller med Ulead DVD MovieFactory som kan direkte.

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 15:45

okay, så vil jeg lige prøve det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 15:46

Jeg sad faktisk og bøvlede som dig i tidernes morgen, og blev henvist til følgende:
- http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html
måske CloneDVD også falder i din smag
Bliver desværre nød til at smutte til 40 år's fødselsdag, så i morgen er jeg nok inter værd
Held og lykke med projektet...

Kommentar
Fra : jensgertson

Dato : 07-05-05 15:50

tak skal du ha hyg dig...

Godkendelse af svar
Fra : jensgertson

Dato : 08-05-05 14:47

TUSIND TAAAAK FOR SVARET CLAN!!! det er et super program altså Ulead DVD MovieFactory...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-05 18:18

Hej jens... jeg skulle lige ind og kigge - trods tømmermænd (festen stoppede først kl. 06:00)
Ja! Ulead's DVD MovieFactory er et knald godt program, og hvis Nero ikke får ærmerne op, og gør noget ved brugervenligheden, så dør de stille ud... også selv om de har og ligger på toppen i mange år. De er efter min mening godt på vej ned af bakke.
Takker for points
Søren

NB: Som du sikkert kan se af alle de forslag, som er kommet ind, ja så er der et hav af programmer at vælge imm. men hvis man koncentrere sig om brugen af f.eks DVD MovieFactory og lære at mestre de funktioner der er, ja så har man faktisk ikke brug for de andre.