/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp!!
Fra : polle22
Vist : 608 gange
40 point
Dato : 07-05-05 08:56

Har lige samlet min egen pc og den driller sgu lidt!

bundkortet er et "asus a8n-e" med en "AMD Athlon64 3000+" cpu. Den kører sgu fint, men blæseren på både cpu'en og chipset kører fuldstændig vildt, hvis jeg lukker kabinettet helt. Det hjælper lidt, hvis jeg åbner kabinettet, men kun lidt!!!
Købte cpu'en med tilhørende blæser (box) og tænkte at det kunne være blæseren der var ringe? Men der er jo stadig relativt varmt inde i kabinettet!!
Er der nogen som har nogen ideer til hvad jeg kan gøre??

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 07-05-05 09:33

sæt en blæser i kabinette også.. Eller måske en ekstra. Sæt en i front og bag og sørge for at den ene blæser ind og den anden suger ud. Så du får en god luft gennemstrømning.

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 07-05-05 09:42

Ja det tænkte jeg også på.. Skal det være nogle specielle blæsere??

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 07-05-05 09:46

Ikke nødvendig hvis. Jeg bruger disse. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830035

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 07-05-05 09:53

Mange tak, det prøver jeg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 10:08

Der følger et Asus program med hvor du kan se temperatur og blæserhastighed.
Det program ligger på CD'en til dit motherboard.

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 07-05-05 10:15

Ja det har jeg set! http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830035 er ved at udgå, så jeg kan kun bestille 1 stk. Er der andre som kan anbefales??

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 07-05-05 10:21

denne måske http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=830008

Tjek lige om det er 80x80 mm der skal til dit kabinet eller om det er en anden størelse

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : polle22

Dato : 07-05-05 10:38

1000 tak. Har bestilt dem, så nu håber jeg det virker

Accepteret svar
Fra : Tom_Gossip

Modtaget 40 point
Dato : 07-05-05 12:31

Har lige været inde og kigge på bundkortet. Det burde ikke blive så varmt. Jeg ville kontakte forretningen istedet for at sætte flere larmende blæsere i.

Godkendelse af svar
Fra : polle22

Dato : 11-05-05 09:57

Tak for svaret Tom_Gossip.