/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Flere Ram - men hvilke??
Fra : jmmm
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 06-05-05 23:14

Hey

Jeg har en HP Pavilion a809.dk og vil gerne have lidt flere ram i den. På deres produktinfo står der at det er ram af typen DDR-sdram 2-dimm sokler.

Jeg har været inde på for eksempel www.shg.dk for at se hvad de tog for ram, men der er så mange forskellige og mit spørgsmål er nu hvilke ram er det præcis jeg skal købe

jmmm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-05-05 23:58

Den har jo 512 MB og det er da rigtig pænt.
Du skal ringe til HP og spørge, eller se på den existerende blok.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-12090018-28722991.html
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=37
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-05 01:31

Haløjsa
Der har lige været et lignende spørgsmål her på Kandu svaret henviste til et program "Everest" der kan lave et systemcheck på din maskine. Download programmet her http://www.utilidades-utiles.com/Download-Everest-en.php
installer programmet og start det, klik på Motherboard og så er der et punkt der hedder SPD, hvis jeg husker rigtigt, som viser RAM-oplysninger, så kan du lave et sreenprint Alt+PrintScr tasten, indsæt klippet i et worddokument, og send det til en onlinebutik f.eks. www.SHG.dk, så kan de hjælpe dig med at finde de rigtige RAM til din maskine.
Jeg har selv lige brugt tippet og det er faktisk ret smart.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-05 01:33

PS, når du har fået at vide hvilke RAM du skal bruge kan du jo lige checke priser på www.edbpriser.dk.
Jeg fandt nogle til 0,63 Kr. pr. MB, hos www.expressdelivery.dk.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-05 01:35

UPS!
Her er det rigtige link til expressdelivery http://www.expressdelivery.dk/asp/index1024.asp?& , nu går jeg i seng det kniber med konsentrationen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-05 01:36

Vi tar lige den til RAM på edbpriser også, http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=37

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-05-05 08:47

det lille program kan fortælle dig hvilken hardware mm du har EVEREST Home Edition http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
download det så fortæller den dig hvilken ram du har og skal bruge

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-05 09:37

Hej rotw
Det er faktisk det samme program jeg angiver et link til i mit svar Dato : 07-05-05 01:31. Men du linker direkte til programmets egen hjemmeside, fint nok.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 10:27

Det glæder mig at i gør brug af mit link til Everest i det forrige spørgsmål. Deri blev det nemlig betvivlet at Everest kunne fortælle både type og producent.

Så hent blot programmet og leg lidt med det så finder du alle de gode oplysninger du har brug for.

Held og lykke
Fijala

Kommentar
Fra : bo580

Dato : 07-05-05 12:32

Den nemme løsning www.rambutikken.dk

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-05 13:21

Hej Fijala
Var det dig der havde løsningen på et lignende spørgsmål her for nylig??? (Everest)
Se mit svar Dato : 07-05-05 01:31, jeg kunne desværre ikke huske hvem der havde indlægget. Du burde måske oprette løsningen som et Tip i tip-sektionen???? Der findes også et program der hedder (Aida) hvis jeg husker rigtig, det kan også bruges til at finde systemoplysninger.
Everest kan godt nok ikke altid finde serienummer og producent på RAM, men blot man har typen og hastighed er det som regel også nok.

Godkendelse af svar
Fra : jmmm

Dato : 07-05-05 14:14

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-05-05 14:28

Haløjsa
Det var så lidt! Det er altid rart at kunne hjælpe.