/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Slave.... flash :-)
Fra : frk.fidus
Vist : 613 gange
75 point
Dato : 06-05-05 23:06

Hvor kan jeg købe en trådløs slave flash... altså en pære med stor fatning som jeg kan sætte i hvilken som helst lampe (uden skærm) og som udløses ved registrering af anden blitz!!!

Har søgt i dba.dk og hos fotohandlere men de sælges kun i england... kender nogen én der har en til salg eller et sted jeg kan købe dem?

Accepteret svar
Fra : f.elsborg

Modtaget 75 point
Dato : 07-05-05 01:12

Her kan du for 249 kr købe en optisk slaveudløser, der kan fyre en ekstra elektron flash af. Der er godt nok ikke konstant lys indbygget, men med lidt eksperimentering kan der opnåes glimrende resultater.

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?productid=30100573&menuid=1598&level=2

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 17-05-05 23:38

Tak for svaret f.elsborg.

Men jeg fandt selv én alligevel. :)

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 18-05-05 22:16

Takker mange gange.
Hvad fandt du, og hvordan virker den? Hvad skal man bøde for det du har købt?
Jeg har selv problemet, når jeg fotograferer makro etc., jeg har en Canon G3, der er forsynet med hotshoe, men mine gamle Canon makroflash virker ikke rigtigt ad den vej, så jeg er lidt på jagt efter en prismæssig fornuftig løsning herpå.

God fornøjelse med din fotografering.

Vh
Finn

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 19-05-05 13:11

lol... jamen jeg fik fat på et Pro-40 med både selvudløser og steady lys. Den er gammel men jeg fik hele lampen med stativ og pære og ledning for 500,- hos en i dba som havde solgt den han oprindeligt skulle af med men havde en ekstra han gerne ville sælge. Den oprindelige havde ikke engang en pære der virkede

Det var sku okay...

Jeg er selvlært...og solgte desværre for mange år siden mit udemærkede nikon udstyr hvilket jeg fortryder idag. Nu bruger jeg bare et almindeligt digital cam men ønsker selvfølgelig at købe et bedre evt. digital kamera igen.

selv held og lykke.

Knus fidusen