/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pallebhansen plz hjælp.. Tark,.
Fra : plak
Vist : 462 gange
20 point
Dato : 06-05-05 13:22

Hej
Jeg har en puch maxi..en af de gamle modeller..
Jeg har gået og lavet lidt på den for den gad ikke at starte,
men så nu har jeg fået den til at starte, fordi jeg rettede choker kablet til..
det var iværtfald noget med at benzinen, at der kom for lidt ind..

Den kan godt starte, og køre hvis jeg ikke giver fuld gas..
men når jeg så giver fuld gas så dør den..

Hvad kan det være..?
og hvad skal jeg gøre?

PlZ hjælp.. Tusinde tak på forhånd..!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-05-05 14:16

Tjek om dit choker kabel ikke sidder i klemme, eller er bøjet så meget at det er blevet for kort, det lyder som om du faktisk køre rundt med choker på.

Kommentar
Fra : plak

Dato : 06-05-05 14:56

Hmm jamen chokeren bliver slet ikke brugt, da vi har taget det fra...
Men hvis den køre og vi trykker chokeren så dør den..

så ved ikke om det er chokeren der gør at vi ikke kan give gas..fordi den er jo slet ikke til..:S
kan det måske være noget andet,.?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 06-05-05 15:05

Har du noget luftfilter på. Hvis ikke så er det forklaringen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : plak

Dato : 06-05-05 17:13

ja der er luftfilter på...
men køre ok, men når du giver fuld gAS så dør den ud..:s

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 06-05-05 18:10

Det er jo ikke til at sige om den får for meget eller for lidt benzin ved bundgas.
Men jeg gætter på for lidt.
Det kan skyldes at strålespidsen er lidt stoppet, eller at benzintilførselen er for dårlig, på grund af skidt i benzinhanen eller:
Benzinfilterskive for karburator
http://www.thansen.dk/product.asp?c=462909023&n=1388957128&pn=1388957985
Den sidder bag denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=462909023&n=1388957128&pn=1388957986
Men det kan også være at svømmernålen er beskidt:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=462909023&n=1388957129&pn=1388958045
Det kan også let undersøges om der er nogen af tingene der er stoppet, ved at tage bundkarret af karburatoren, og åbne for benzinen, så skal der komme mindst 1/2 kop i minuttet.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : plak

Dato : 06-05-05 21:52

Mange tark..!!
alle sammen..!!

Virkelig glad for svarene..!