/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
hornfisk
Fra : stjernekasteren
Vist : 2993 gange
50 point
Dato : 05-05-05 23:22

Er denne fisk efterhånden blevet spottet i de danske farvande - og hvor???
Og er der evt. en der kan beskrive den røde flue der skulle være eminent til at fange dem på??? Det er noget med rødt polygarn.... Evt. et billede ville hjælpe min bindingsproces ;)

Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-05-05 23:27
Kommentar
Fra : fame

Dato : 05-05-05 23:30
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 23:37

Du fanger altså flere hornfisk på blink end med flue.
Aflang blink, afmonter 3-krog og sæt den på igen med et lille forfang på 3-5 cm. så slår de ikke blinken væk med "næbet".
I øvrigt en irriterende fisk... alt for mange grønne ben
Knæk og bræk
Søren

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 06-05-05 00:45

Kan kun give CLAN ret vedrørende blink og et lille forfang. Men skift trekrogen ud med en enkelt. Så hugger den bedre og du får ikke så mange der springer af.

en er Ikke en irreterende fisk. Smager dejligt, både stegt og røget. Og benene er nemme og se.

Knæk og Bræk.
Joeson

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-05-05 00:56

Joeson... det med de irriterende grønne ben var en
Ja de smager godt

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-05 01:01

Nu ved jeg tilfældigvis at stjernekasteren er bidt af en ny fluestang, så her kommer lidt fra skuffen
- http://www.kystfluefisker.dk/news.php
- http://www.fiskemagasinet.dk/altomlystfiskeri/kystfiskeri/hornfisk_fuld_af_overraskelser.php
- http://www.fynfisker.dk/Hornfisk_paa_flue.htm
- http://www.seatroutfishing.dk/fluegalleri/kystfluersommer.htm
Så skulle der vist være lidt at lege med
Knæk og bræk
Søren

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 06-05-05 01:16

Bare tag ud og fang øred, så skal hornfiskene nok bide på
Der er ihvertfald masse af Hornfisk omkring sydfyn

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 06-05-05 01:50

Ved ikke hvor du bor...

men ved kronborg i Helsingør skulle der være godt med H-fisk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-05-05 08:19

eller ved stevns skulle du også være set

Kommentar
Fra : Muncken

Dato : 06-05-05 11:24

I går så vi mange der fiskede Hornfisk omkring frederikssund

Muncken

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-05-05 12:09

Hej

Var på foreningstur g.d. til Djursland, Begtrup Vig ved Helgenæs. Vi var 12 mand og der blev fanget omkring 40 stk - undertegnede var desværre ikke dygtig / heldig nok - og fik kun et par enkelte tilbud, der smuttede
Der blev fanget hornfisk med flue, blink og de fleste med agn (sild-, makrel- og hornfisk- stykker (strimmel på bobleflåd).

Her er en side hvor man kan se, hvor der bl.a. er fanget hornfisk:
http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl?site=netnatur&omraade=Netkrogen/Fiskerapporten/Hornfisk&state=omraade_bruger_vis

Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-05-05 12:16

Hmm

Det lange link

Brug i stedet: http://www.netnatur.dk derefter vælges Netkrogen

Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : stjernekasteren

Dato : 06-05-05 13:13

Det var lige det jeg havde brug for... LIdt gode fluemønstre og så ellers et par hints om hvor jeg skal tage hen. Ja jeg har lige fået købt mig en fluestang med tilbehør, så den skal da prøves igennem til den store guldmedalje. Og så tager jeg en tur med kutter fra Helsingør på onsdag og fanger lidt horn med blink ;)

Knæk og bræk ;)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-05-05 14:14

Takker og bukker for points
Søren