/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Chihuahuatæve hvalp købes
Fra : cacrinala
Vist : 955 gange
20 point
Dato : 05-05-05 20:58

Jeg vil gerne købe en chihuahua, nogen der vil sælge..max pris 5000
stamtavle unødvendig

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-05-05 21:13

Det er da tåbeligt at betale SÅ mange penge for en hund UDEN stamtavle.

Men prøv da hvalpelisten på http://www.dansk-kennel-klub.dk

Accepteret svar
Fra : nusta

Modtaget 20 point
Dato : 05-05-05 22:01

hvorfor vil du ikke have en stamtavle? Er det fordi du tror at det er den der koster?

Så kan jeg fortælle dig at det ikke er den der koster men chippningen, Avlskåringen så man er sikker på at ens hunde er egnede til avl. Reg i dansk hunderegister. Det er da det der koster pengene og ikke stambogen. Så hvis du vil snyde dig selv for en sikkerhed for at hvalpen er fra racetypiske og sunde chihuahuaer skal du bare købe en uden stambog.

Jeg skriver ikke dette fordi jeg vil nedgøre det at købe en chihuahua hvalp uden stambog. Men hvis du viste hvor mange gange jeg er blevet ringet op at fortvivlede hvalpekøbere der har købt en chi uden stambog og den har vist sig enten at være syg eller ikke racetypisk. Det er også pt en masse hunde handlere i gang der forsøger at sælge udenlandske chihuahuaer der er smuglet ind i landet alt for unge. De gør det kun for profitten og så synes jeg ligesom maj-britt at det er mange penge at give ud for en måske uægte hvalp.

Jeg ved hvor der er dkk hvalpe til salg for 8000 kr. Hvis det har interesse så ring. Mit tlf står på min hjemmeside.

www.kennelbygstubben.dk

kærlig hilsen

Dorthe

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 05-05-05 22:08

Hej

Selvfølgelig syntes jeg du skal købe en hund med anerkendt stamtavle, men der er andre seriøse klubber end DKK.

Prøv at skrive til

dhl-hund@tdcadsl.dk

de kan helt sikkert hjælpe dig med en god avslhund til en god pris, og som også kommer fra en seriøs opdrætter, hvor du kan være sikker på din hvalp har haft en god opvækst.

mvh

Frank

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 06-05-05 01:48

Hej

kender tilfældigvis nogle hjemmesideejere der sælger sunde hvalpe.... de er i øvrigt rigtig gode ved deres hunde og ved hvordan de skal plejes og holdes bedst

http://www.chihuahuaofmexi.dk/

Jeg tror helt sikkert du vil få megen glæde af en sådan lille fætter held og lykke...
P.S.
læs en masse om racen før du køber... på den måde sikrer du at dit og hundens temperement passer til hinanden hvilket er meget vigtigt. Synes det er rigtig synd når hunde igen og igen får nye ejere.

knus fidusen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-05-05 08:55

Tja, nu er jeg jo DKK-menneske, og ønsker bestemt ikke at nedgøre andre klubber, MEN se dig GODT for ande steder.

Vi ved jo alle at DKK er den største klub, og vil man ikke være medlem der som opdrætter, så kan det være fordi man ikke har helt rent mel i posen. Jeg har været, som tilskuer, på udstillinger i DHL, og de hunde e fyldt med fejl, ikke nødvendigvis i sundhed og sind, men bestemt i udseeende. Jeg vil så lige sige, at i ALLE klubber er der brådne kar, også i DKK.

Stambogen er hundens dåbsattest og uanset om du skal "bruge" den eller ej, så skal den sørme følge med, uanset hvilken pris du giver for din hund, så enkelt er det. Selvom du får hunden foræret, så er stambogen med....

8000 kr. for en hund er en ganske normal hundepris i dag.

VH maj_britt

Kommentar
Fra : nusta

Dato : 06-05-05 10:56

Det er nødvendigvis ikke hos DKK prisen er højest. Hos chihuahuaofmexi tager de 9000 til 10.000 kr. uden chip og reg i dansk hunderegister. Så se dig godt for.

Med venlig hilsen

Dorthe

Godkendelse af svar
Fra : cacrinala

Dato : 06-05-05 19:19

Tak for svaret nusta.

Kommentar
Fra : nusta

Dato : 06-05-05 22:17

Hej cacrinala.

Tak for at du har valgt mit svar. Hvis du er interesseret i en chihuahua må du gerne ringe til mig så skal jeg se hvad jeg kan gøre for dig.

Kærlig hilsen

Dorthe

Kommentar
Fra : Kenze

Dato : 12-03-06 18:54

Fordi en chihuahua ikke har stamtavle er den ikke billig en sådan hund koster altså meget mere vi købte vores for 1½ år siden og der måtte vi slippe 7000 kr (med stamtavle). lige pt er de set op til 25000kr så det er altså om at vælge rigtig første gang....
I derude skal også passe på når i køber sådan en hund de bliver impoteret fra Letland og Rusland og har utrolige mange fejl, så pas på og få en der ved noget om dyr til at kigge på den inden i køber....

Kenze.