/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
PC, XP Infrarød, Nokia 6610, virker ikke~
Fra : beckski
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 05-05-05 18:19

Hej folkens. Jeg kan ikke få det her bras til at virke.
Nokia PC suite, min PC og min tlf vil ikke sammen.
Når man forsøger at oprette forbindelse, så finder den INTET, selvom tlf'en er sat til at modtage/sende (forbindelser).
jeg er godt desperat, hvad gør jeg?
nogen der kan lidt tricks ?

mvh

Beck

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 18:34

Øhhh beckski... har din PC infarød? Her hos mig er der ingen problemer (har selv Nokia 6610), men den skal faktisk ligge med telefonens højre side ret tæt på din infarøde port (øje) på PC'en.
Søren

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-05-05 18:54

Højre side? er det ikke den der sorte rude i tlf'ens top ???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:06

Jep det er det, det er nemlig den infarøde port på din 6610

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:11
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:16

Nu ved jeg ikke hvilken version af PC Suite du benytter men...
Der er udgivet en ny version af PC Suite. Den effektive softwarepakke gør det let at synkronisere din telefon med en computer. http://www.nokia.com/support/tutorials/6610/danish/software/3_1.html

Du kan hente den seneste version af PC Suite 5.01 på
http://www.nokia.com/support/phones/6610/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:22

Du finder telefonens infarøde port (IR) på side 13 i din medfølgende manual til 6610
Hvis du ikke har den, så kan du hente den via http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/6610_da1.pdf
Her er porten godt nok vist på side 20 og i toppen af venstre side på telefonen. Det må være fra en ældre model end min, da min manual som sagt siger højre side.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:26

Sorry side 21 i PDF-manualen til 6610

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 20:17

Nu har du jo ikke svaret på om din PC har IR... men det går jeg ud fra - ellers vil det kamme til at tage lang tid
Du skal også tjekke bios og sætte FIR til enable.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 15-05-05 21:15

clan... jeg fik det aldrig til at virke...
forsøgte tilmed at købe en ir-usb-ting til min stationære ... win 2000 .... den virkede ikke en skid (fucking lorte SANDBERG og computercity)
nu forsøger jeg mig med en ny