/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Maling af køleskab
Fra : Gojen
Vist : 2438 gange
50 point
Dato : 05-05-05 16:15

Jeg skal have malet et køleskab og vil høre om det ikke er nok hvis jeg affedter det rigtigt godt med noget affedter og så sprøjtemaler det? Det har en lidt ru overflade

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-05-05 17:32

Hej Gojen
Jeg ville lige slibe det let over med et stykke sandpapir for lige at "brække" bestående lak.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 17:59

Hej Gojen. jeg vil give dabj ret. Skabet skal selvfølgeligt først rengøres inkl. affedtning, derefter pudser du overfladen lidt op med sandpapir for at skabe en god kontakt imellem maling og skab. MEN husk at bruge en god grunder før du sprøjtemaler med den valgte farve. M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-05 22:49

Her er en proffessionel vejleding til fabrikslakerede ting, som køleskab, komfur etc.
http://www.sadolinfarveland.dk/default.asp?id1=134&kategori1=3c

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-05-05 22:56

Her er en fremgangsmåde til at lave tekst på køleskabet :
http://www.modders.dk/guides/show.asp?mode=comment&id=2
En anden idé er at male med tavlelak, fx bare en mindre del, til huskebeskeder om fx hvad der skal købes ind.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-05-05 23:00

Forresten har jeg også set, at man kan få selvklæbende metalfolie, på den måde kan det komme til at se high-tech ud, og det er nemt.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-05-05 01:48

Det skal gøres utroligt godt rent for at få malingen til at hænge. Mit forslag vil være, at du får en autolakerer eller en maskinfabrik til at glasblæse det - hvem ved - måske kan de også lige give det et hurtigt blæs med elektrostatisk maling, så hjørner og kroge også bliver pæne. Smider du det selv bag i en trailer, kan en smed ikke skulle have mange basseøre for lige at fixe det (ja - jeg ER jyde)

Godkendelse af svar
Fra : Gojen

Dato : 07-05-05 14:16

Tak for svaret mulberry.