/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
shampoo til brug af dax?
Fra : Chrillemand
Vist : 2819 gange
72 point
Dato : 05-05-05 11:53

Hvilken shampoo skal jeg bruge når jeg bedst vil have det ud af håret???
evt håndsæbe???

\\Chrille

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-05 12:47

Hvis ikke jeg husker meget galt, er Dax det der rigtigt modbydelige voks, ikke sandt?

jeg husker med gru, da min datter havde den alder hvor "pindsvinefrisuren" var moderne.

Det er svært at vaske ud af håret, men hun brugte noget med alm. hårshampo som hun blandede Fairy opvaskemiddel i.
Men ofte kræver det at håret vaskes et par gange, og både voksen og den skrappe hårvask, ødelægger hår og hovedbund med tiden.
Et råd: Find noget andet end det der Dax

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 72 point
Dato : 05-05-05 13:24

Citat
Det er helt korrekt, at Dax voks ikke er til at vaske ud. Der er silicone i Dax voks som jo er et vandskyende produkt.
Du skal putte shampoo i dit hår inden du gør det vådt for herved, at bryde siliconen. Så skal du skifte voks. Prøv
American Crew fiber voks, den stiver godt og er til at vaske ud

http://www.fashionhair.dk/sider/tips-x.htm

Min søn startede med den røde Dax, brugte den i lang tid, med det resultat at hovedbunden blev dækket af et tykt "lag"

En tur hos frisøren, fik vasket det ud.

Begyndte så med den lilla Dax, der skulle være vandbaserende, men resultatet blev næsten det samme.

I dag bruger han American Crew og vasker sit hår i Kerastase Bain Gommage.

Det er lidt dyrere, men han har ikke mere problemer med hovedbunden.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-07-05 22:19

Tak for svaret ans.

Har holdt mig fra det der dax, og fandt american crew, sammen med taft og shockwave... God blanding

Tak fordi i skånede min hovedbund!

Og tak for hjælpen begge to, beklager ventetiden...

\\Cræsse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-05 22:43

Tak Chrillemand

Min søn skifter lidt med brugen af voks.

Han er nu begyndt at bruge Threads fra Sebastian Collection. Kan købes hos de fleste frisører. Den er også meget nem at vaske ud. Voksen er i tube.

Om han vælger det ene eller det andet er kun afhængigt af hvilken frisør han er tættets på, når han er løbet "tør"

Glæder mig at du fravalgte Dax, det er noget stads, men billigt.

God sommer

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-07-05 23:48

Ja, dax det er billigt, og det var sådan set derfor jeg købte det... Der er jo ikke alle der har et pengetræ i baghaven Men man kan jo det sige det på den måde, at det er dumt at ødelægge sin hovedbund for en halvtredser eller hvad det nu koster... for jeg tænker at allerede efter en dåse, som der er temmelig meget i, at der har hovedbunden allerede taget skade...

Tak for det endnu en gang... Næste gang jeg skal købe voks, bliver det hos en frisør, og så kunne det være man skulle kigge efter det der Threads...

Og god sommer til dig også

\\Cræsse

Kommentar
Fra : tHe_NeArD

Dato : 06-11-05 17:48

hmm... bruger selv dax... og har aldrig haft problemer med at vaske det ud.. bruger adidas shampo, og det virker super... der er aldrig "rester" af voks i håret bagefter..

Kommentar
Fra : oliverandersen

Dato : 29-04-09 19:20

Ja voks er meget dyrt.

Jeg har fundet en mulighed for at få helt gratis voks på denne side: www.freewax.dk

Alt man skal gøre er at gennemføre nogle kampagner, så får man gratis voks. Har allerede modtaget voks to gange helt uden problemer.