/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Køb af kombifiltre??
Fra : palle22
Vist : 4425 gange
100 point
Dato : 05-05-05 09:57

Hej
Mine forældre har købt TDC forbrugsafregnet bredbånd. De har valgt gør det selv installation. Der fulgte kun et kombi filter med fra tdc. Kan vi være 100% sikre på at vi skal bruge sådan et filter i hvert telefonstik for at kunne have telefoner tilsluttet? Eller kan det være tdc's salgstrick?
Hvis vi skal bruge stikkene, er der så nogen der ved hvor de kan købes billigere end hos tdc.dk? Har ledt på edbpriser.dk, men kan ikke finde nogen
Håber I kan hjælpe mig hurtigt.

MVH Palle

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-05 10:13

hej
i med filteret
på med pc og det funker
det er noget nyt der er kommet ikke som det "gamle" hvor der skulle være et filter først inden tlf og data
købe det et andet sted kan du godt glemme alt om
du skal også kun bruge den ene enhed ved det stik som pc er sat til
og alle de telf. du har sidder som de altid har gjort
intet salgstrick måske hvis det var tele?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 10:27

Ifølge TDC skal filtret anvendes ved de stik hvor man ønsker, at tilslutte telefon dog max. 3 stik ialt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 10:32

99 kr. pr styk for kombifilter kan da være et godt alternativ til at skulle ændre installationen så du forlænger ud til de telefoner der er behov for.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-05-05 10:36

Tillægs ? ( til Bjarne )
kunne du ikke lægge et link til TDC siden
jeg vil få brug for det om nogle dage hos noget familie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 10:48
Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-05-05 11:13

forstår jeg jer rigtigt? Der skal købes filtre hos tdc til hver telefon der skal tilsluttes?
Eller er det ikke længere nødvendigt 1133?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 11:18

Jo en til hver dog max 3 ellers skal der bruges forlængerledninger eller omlægning af installation, men da det er en gør det selv er det filtre eller forlængerledning der skal til.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-05 11:19

hej
du sætter det du har fået leveret fra tdc i det tlf.stik hvor
pc skal være og sætter pc i det og så skal du ikke tænke på mere
"externe filtre er gammeldags nu"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 11:38

1133 hvor har du den idé fra?
TDC skriver tydeligt at der skal sættes kombifilter i de stik hvor man ønsker at anvende telefon,
Hvis man har fået en teknikerløsning vil telefonstikkene være lagt "bag" filtret, men det er noget helt andet.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-05-05 11:49

okay
det bare hvad jeg har fået af vide
der har fået en gør det selv løsning
som det virker hos
så derfor jeg undskylder meget jeg har nok misforstået noget
så glem mine indlæg
sorry

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-05-05 12:46

Hvor om alt er, så skal der i alle tilfælde, være en adskillelse af data signal og telefon signal.
Det omtalte filter der kan sættes på hver telefon, filtrere signalerne i ledningen og lukker kun telefonsignalet igennem.
Grunden til at man kun kan bruge op til tre filtre, er at de belaster signalkvaliteten på linien. Så hvis du har mange telefoner, bør man nok bruge den gamle metode eller slutte flere telefoner til disse kombifiltre.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-05-05 12:52

Okay, så må vi ud og investere i filtrene jo, og de kan så kun købes hos tdc for 100,- pr. stk?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-05 14:05

Ja, men du kan jo også bruge forlængerledninger til telefonerne hvilket ikke er meget billigere.
Jeg har selv lavet det sådan at forbindelsen til mine telefonstik fra indgangen blev afbrudt og så blev der lavet et stik med forbindelse til indgående kabel, hvor skillefiltret blev monteret og bagpå det blev der anbragt et stik der var tilkoblet de afbrudte telefonstik så disse kom til at sidde efter skillefiltret og umiddelbart burde man kunne lave det samme med et kombifilter.
Hvis du ikke forstår en lyd af den forklaring skal du bare købe nogle flere kombifiltre for så vil det være det sikreste.

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 05-05-05 14:18

Tak for svaret BjarneD.