/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Oversættelse fra Engelsk til Dansk
Fra : croaks
Vist : 541 gange
250 point
Dato : 05-05-05 07:06

Kan nogen oversætte følgende til Dansk for mig?

NB. 250 point til den som kan hjælpe med et seriøst svar.

Yeah it is "ok" to take pictures in this mode but all the controls (Aperture, Time and ISO) are with the camera and you have no way to take control over that. In my experience in low light conditions AI Servo in Sports mode does not help.

Regarding your query related to, fully working AI Servo, this is probably the most discussed question in this forum. Yes we all need it too badly (now that we know it exists somewhere in the camera). I am sure the Hacker team is still working on it. This has proven to be a difficult task, otherwise our genius friends would have done that long back.

In the meantime, in Undouchables 0.2.3, they have given you the option of AI Servo with a shutter release with the press of the Left key button. The only thing this solution lacks is that it loses its ability of "Predictive Focus" on the moving objects. Predictive Focus is the ability of the camera to predict the movement of the subject just an instant before shutter is released. It is based on some extrapolative algorithm. It can work in Auto Focus mode of the lens. In the solution provided in the latest hack, the camera mode is changed to Manual Focus by the left button thereby fooling the camera to release the shutter.

Another solution is to press the shutter button twice in quick succession after the focus is locked in AI Servo mode. This too releases the shutter. I am not too sure if it is along with Predictive Focus! Though you won't find it useful on fast moving subjects anyway.

I hope this answered your queries...

--------------------------------------------------------------

På forhånd tak.

-Croaks

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 250 point
Dato : 05-05-05 11:28

Ja, det er okay at tage billeder med den indstilling, men al kontrol (Aperture, Time og ISO, ligger hos kameraet og du kan på ingen måde kontrollere det.
Ifølge mine erfaringer , i situationer med ringe lysforhold, hjælper AI servo i Indstillingen Sport ingenting.

Med henvisning til dit spørgsmål, om fuld funktion af AI Servo, er det nok det mest diskuterede spørgsmål i dette forum.
Ja, det er det vi alle ønsker meget (nu vi ved, at det findes et eller andet sted i kameraet). Jeg er sikker på, at Hacker-teamet stadig arbejder på det. Men det er åbenbart en meget svær operation, ellers ville vores geniale venner have fundet ud af det for længe siden.

I mellemtiden, i Undouchables 0.2.3. har du fået muligheden for AI Servo med udløser ved at trykke på Left tasten.
Det eneste den løsning mangler, er at man mister muligheden for "predictiv focus"(beregnet fokus) på bevægelige emner.
Predicitv Focus er kameraets evne til at forudsige/beregne hvordan et emne flytter sig umiddelbart før lukkeren aktiveres. Det er baseret på nogen ekstrapolarisative algoritmer. Det kan fungere i AutoFocus indstilling af linsen.
I den seneste tilgængelige forklaring, er kameraets indstilling ændret til Manuel fokus ved hjælp af Left knappen, hvorved man snyder kameraet til at aktivere udløseren/lukkeren.

En anden løsning er at trykke på udløser/lukker 2 gange hurtigt efter hinanden, efter man har fokus låst i AI servo indstilling. Det aktiverer også udløseren. Jeg er ikke helt sikker på om det er foreneligt med predictiv(foudsigelig) fokus!
Men du vil alligevel heller ikke finde det anvendeligt ved emner der flytter sig hurtigt.

Jeg håber det besvarede dine spørgsmål.

------------------------------------------------

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 05-05-05 13:13

Tak for svaret dova.