/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
suzuki swift
Fra : babee
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 04-05-05 21:13

hejsa jeg vil lige høre om der er nogen der har forstand på biler? er ved at købe en suzuki swift fra 99 den har kørt 50.000 km det er en 1,3, nysynet.den skal jeg give 60000 kr for lyder det rimeligt den kan ses her
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=227000174&page=1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-05 23:02

Hvis den er meget pæn og uskadet er prisen OK.
Suzuki Swift er jo en billig bil at købe så prisen burde nok være en anelse lavere, men km er lave så det kunne være et godt køb hvis bilen er velholdt.

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 04-05-05 23:28

Hmm.... pas på siger jeg.
Naboen har en sådan model og han er nødsaget til at pava behandle den hvert år får den ikke ruster. Det er specielt i bagskærmene du skal være opmærksom, da der sidder noget kunstof der suger vand og har meget svært ved at tørre.
Gå ind på FDM`s hjemme side, de skriver ikke for rosen rødt om bilen, men den er økonomisk at køre i, dog skal man forvente en del reperationer.

Held og lykke med jagten
Xircom

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-05-05 00:00

hvor kan jeg finde det de skriver om bilen derinde ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 00:03

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide for jeg kunne ikke finde det selv om jeg var logget ind.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-05-05 00:11

har nu læst alt om den inde på kandu altså alle spørgsmål og mange siger det med rust men det er bare ikke mange med egen erfarringer. er da lidt i vilrede hvad jeg skal gøre købe eller ikke????

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-05-05 00:27

men bagskærmen er af plast på den jeg har kigget på

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-05-05 00:30

http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=66

den vi kigger på er en 1.3 gls og ikke i men der er vel ikke den store forskel?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-05-05 00:43

babee, Swift'en er ikke verdens bedste bil, men det er heller ikke den ringeste. Det er jo en ungarsk (sandsynligvis) produceret japaner til billige penge og bortset fra, at bilen er lidt smal efter min smag, og måske lidt rigeligt med lyde så er det da en udmærket bil til prisen.
Om du skal købe den afhænger ikke af hvad jeg eller andre skriver her, men om du syntes bilen passer til dit behov og om du finder behag i at køre den.
Jeg ved ikke af, at en velpasset Swift skulle volde flere problemer end andre billigere biler, men jeg ved at man får relativt meget for pengene i en Suzuki.
Det tekniske på den bil du ser på kan vi hjo ikke vurdere på denne måde så er du i tvivl der må du have fat i en uvildig fagmand hvis du da ikke kan lokke en fejlfri FDM attest ud af forhandleren.
Held og lykke med det!

Accepteret svar
Fra : KlausHansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-05 16:00

Babee <<< Jeg arbejder ved Mazda & Suzuki... Og som du har læst og hørt fra andre så KAN rusten være et problem. Swiften er udemærket bil, synes jeg. Vi har ikk de store problemer med dem. Men de kræver at man passe på dem. Derfor hvis du skal du og købe, få en med der ved noget om biler, ved hvor han skal kigge, hvis du ikk selv er helt sikker i det.

Spørg forhandleren når du/I er ude om alle rustinspektioner er overholdt. Få bilen på lift og tjek rusten. Skærmkanter, paneler, bagklap og døre.. der pjeler vi at kunne finde noget... Hvis der nu er over 1½ år siden den har fået en undervognsbehandling, så få dem til at betale den. Markedet er stort - og ikk se dig tilfreds med det første.... Rustarbejde er meget dyrt.. Så pas på, men det gælder alle biler....

Held og Lykke med det...

KlausHansen

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 05-05-05 22:31

Tak for svaret KlausHansen.