/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Nye pasregler
Fra : annettemor
Vist : 1711 gange
100 point
Dato : 04-05-05 18:12

Hej

Har nu lige læst om de nye pasregler - men problemet er at jeg ikke kan finde de lande hvor det efter 1. oktober 2004 ikke er lovligt at børnene stadig er indskrevet i forældrenes pas.. Håber at nogen kan hjælpe mig..

Hej fra Annette

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-05 18:22

Pas til børn

Efter 1. oktober 2004 kan børn ikke længere optages i forældres eller andre voksnes pas. Børn skal i stedet have deres eget pas. På denne side kan du læse nærmere om, hvordan du skal forholde dig, hvis du eller dit barn er under 18 år og skal ud at rejse.

Særlige regler
Hvis et barn er optaget i et pas før den 1. oktober 2004, kan barnet stadig rejse sammen med passets ejer, men kun til og fra de lande, der stadig accepterer indrejse af børn uden eget pas.

Hvis du ikke er sikker på, om et land vil acceptere, at dit barn er optaget i dit eller en andens pas, bør du kontakte det pågældende lands ambassade eller konsulat inden afrejsen. Få alle ambassaders kontaktinformationer fra Udenrigsministeriets hjemmeside her (pdf).

Fra www.politi.dk

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-05-05 18:23

Citat
Børnepas

Baggrunden for at børn skal have selvstændige pas og derfor ikke længere kan optages i forældres eller andre voksnes pas er en række sikkerhedsmæssige og praktiske hensyn. Således er det ikke muligt at sikre sig en entydig identifikation af barnet, idet der ikke er et billede af barnet i det pas, det er indskrevet i. Hertil kommer, at flere lande ikke accepterer børneindskrivninger som gyldig rejselegitimation, og at Den Internationale Organisation for Civil Luftfart, ICAO, har anbefalet, at der udstedes et pas pr. person uanset alder. Endelig skal de nye krav om individuelle pas til børn også ses i lyset af bestræbelserne på at forhindre børnebortførelser.

Børn, der er indskrevet i pas før den 1. oktober 2004, kan dog fortsat rejse med deres forældre eller andre voksne personer, hvis pas de er indskrevet i, indtil disse pas udløber.

http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=72556

Hvis barnet er indskrevet i passet før den 1.10.2004 så skulle der ikke være noget problem.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-05-05 18:29

Kontakt dog politiet i den kommune hvor du bor.De kan hjælpe dig. Vær ikke så hjælpeløs.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-05-05 18:29

Kontakt dog politiet i den kommune hvor du bor.De kan hjælpe dig. Vær ikke så hjælpeløs.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-05-05 18:29

Kontakt dog politiet i den kommune hvor du bor.De kan hjælpe dig. Vær ikke så hjælpeløs.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 04-05-05 18:34

jeg synes de sagde tyrkiet og england i går i nyhederne

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 04-05-05 18:46
Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 04-05-05 18:52

Hawaii77

Hvis du ikke kan komme med noget konstruktivt synes jeg du skal holde din mund..

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 04-05-05 18:55

Tak for svaret dova.

det var lige hvad jeg havde behov for.. Tak