/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
gps
Fra : jeppenp
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 04-05-05 13:42

jeg har en magellan gps pioneer
men den kan ikke finde nogle sateliter.... hjælp

har læst manualen igemmen, men der står inted om problemet, så har jeg tænkt om de har skiftet system...

jeppe

håber i kan hjælpe mig, skal ud og hornfiske i morgen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-05 14:04

Hvis du har testet den indendørs kan det være du har været uheldig at sidde i et faradaybur. Har du testet udendørs ?

..ellers tjek på hjemmesiden : http://www.magellangps.com/en/support/products/

FAQ's : http://www.magellangps.com/en/support/faq.asp

..og tjek om du har den nyeste software ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-05-05 14:07

Du har selvfølgelig checket, at batteriet er i orden!? Altså at der kommer ét eller andet på skærmen, når du tænder. Måske foreskriver brugsanvisningen, at du ikke skal bruge de der AA-celler til 10 for en tier ude i fortovskasserne. Hvis du bruger AA-celler, skal jeg hilse og sige, at IKEA og ALDI sælger alkaline-manganese-celler, som begge steder er et fund til prisen.

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 04-05-05 14:31

en tilføjelse den er fra 1997

og hvis dette spgsmål skulle dette spøgsmål ville være bedere i andre kategorier, må i også gerne skive hvor

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-05-05 15:26

De har ikke skiftet satelliter siden. Har du skiftet batteri?

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 04-05-05 16:05

batterier er tjeket, og de virker godt... man kan se alt på gps´en men den kan ikke finde nogle stelitter,

den kan ikke sluttes til pc. så kan ikke opdatere
og der lå ingen ting til denne model

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 04-05-05 23:48

Hej,

Prøv at læse dette svar fra deres hjemme side. Måske det virker.
Q: My receiver will not track satellites.
A: Verify that the time and date information is correct. Make sure that the coordinates being displayed on the position screen approximately match your current position. If any of this information is incorrect, you will need to reinitialize your GPS receiver using the EZ Start function. Information regarding this process can be found in your user manual.

Mvh
Xircom

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 05-05-05 18:25

sorry xircom

men det har jeg prøvet

Godkendelse af svar
Fra : jeppenp

Dato : 14-05-05 15:32

iden var god nok... til andre med det samme problem lad gpsen ligge i 20 min, så finder den sattelitter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-05 20:19

Tak fordi du uddybede din løsning selv

..og takker for point

</MOLOKYLE>