/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
hvordan undersøge
Fra : kandit
Vist : 612 gange
50 point
Dato : 04-05-05 11:22

Har hørt sommetider at en person eller et firma bliver undersøgt, mhb på at finde ud om vedkommende perosn/firma er vederhæftigt.
Hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 04-05-05 11:24

man undersøger kreditværdigheden, det er ikke noget du umiddelbart kan gøre som privatperson

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-05 11:28

Man bruger ofte https://www.kob.dk/default.aspx Købmandsstandens oplysningsbureau hvor man kan abonnere eller købe oplysninger om et konkret firma.
Det er dog ikke alle firmaer der oplyser om deres likviditet da ikke alle er forpligtiget til at indsende oplysningerne til andet end Told og Skat.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-05 11:34

Vederhæftig vedrører som regl begrebet "økonomisk soliditet", dvs. om en person eller virksomhed er solvent - ikke på randen af konkurs.

Undersøgelsen afhænger af, i hvilken sammenhæng undersøgelsen skal foretages. For personers vedkommende kan det være en vurdering af husstandsindkomst, gældsniveau, om personen er opført i RKI mv.

For virksomheder vil man se på årsrapporterne, gældsgrad, likviditet mv.

Er det i forbindelse med noget specifikt, at du søger svaret?

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-05-05 11:35

Hvis det er et personligt ejet firma vil regnskabet ikke være offentligt - ellers køber man så vidt jeg er orienteret retten til at se et regnskab gennem told og skat. hvis det er en person man vil undersøg kender jeg kun riebers.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 11:36

Jeg vil gerne chekke et byggefirma ud.

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 11:37

det er et Aps.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-05 11:37

Årsrapporter rekvireres gennem Erhvervs & Selskabsstyrelsen og koster 100 kr. pr. rapport.

Man har mulighed for at købe sig til en ydelse, hvor en virksomhed observerer ens kunder, fx. Aktiv kapital.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 11:39

tak ampere 2. afsnit i dit svar kan du uddybe det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-05-05 11:44

Bortset fra at du ignorerede mit indlæg så prøv du da den gratis firmasøgning hos KOB - mit link så kan du se hvordan firmaet er registreret.

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 60 point
Dato : 04-05-05 11:46

Vi bruger selv virksomheden "Aktiv kapital" (nordens største). Mod et beskedent beløb, kan man få dem til at overvåge ens kunder/udvalgte kunder, hvis man er nervøs for deres evne til at betale for arbejdet eller hæfte for et arbejde de har udført.

Der er endvidere mulighed for, hvis du har en virksomhed, at sælge dine faktura til Aktiv Kapital - det koster dog en vis % af faktura-beløbet (man skal dog være opmærksom på, hvilke signaler man sender til sine kunder, hvis man ikke selv tager risikoen).

Er du en privat person der skal have udført noget arbejde gennem et byggefirma, eller er du en virksomhed?

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 13:45

Til BjarneD.
Jeg ignorede dit svar fordi det jo fremgik af sitet at ikke alle var reg der.Har nu prøvet. Men det virker ikke - eller jeg kan ikke finde ud af det. Sorry men tak alligevel

Godkendelse af svar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 13:47

Tak for svaret ampere.Har nu fundet ud af selskabet ikke er eksistrende, bringe her navn på det og adr så andre ikke skal gå på den.
Advarsel mod " Nordens Byggeentreprise Aps" slogan en ny byggepartner
Hammerholmen 39b , 2650 Hvidovre, er ikke eksisterende.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-05 14:17

Kan det være de virksomheder der hedder "Nordens Holding Invest ApS" hhv. "MALERFIRMAET TOFT & MADSEN ApS" - de har samme CVR-nr (2582 5829) og adressen er den samme som du har opgivet?!

AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 15:58

Muligvis kan du vide hvornår Malerfirmaet Toft6Madsen er reg?

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 16:14

Ampere det er ret vigtigt det her.På forhånad tak.Kandit

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-05 16:23

I følge cvr-registret er startdato på den juridiske enhed den 01.12.2000, se link
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdetail.asp?cvrnr=25825829

og på produktionsenheden den 08.10.2002, se link
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?pnr=1009409838

jeg ved ikke hvorfor de to datoer er forskellige.

Håber det hjælper.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 16:47

Tak Ampere, det ved jeg heller ikke det her kræver en mere dybtgåenden undersøglese fra min side, jeg skal rejse nu, men er tilbage den 19 .05.05 100 tak så langt.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-05-05 16:49

God rejse - vend tilbage hvis jeg kan hjælpe

AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 04-05-05 16:50

tak - det vil jeg, jeg vil gerne vide hvem der står bag disse selskaber?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-05-05 10:23

Hej Kandit

Jeg har talt med E&S der oplyste, at Malerfirmaet Toft & Madsen ApS, den 21/9-2004 skiftede navn fra Nordens Holding Invest ApS, og at firmaet i perioden 02.01.2002 til 21.05.2002 hed Nordens Byggeenterprise ApS.

/AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 19-05-05 01:18

hej amp så er jeg hjemme igen, hvodan finder jeg ud aF EJEFORHOLET I NÆVNTE FIRMAER ?
VILLE være glad for hjælp er noget træt efter 11 timer i bil så vi hørs i morgen.MvH kandit

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-05-05 08:51

Jeg tror at det letteste og billigste er at kontakte Erhvervs & Selskabsstyrelsen, og få dem til at hjælpe - de plejer at være hjælpsomme. Ellers er du nok nødt til at købe min. et årsregnskab/årsrapport fra de tre selskaber - koster 100 kr. stk.

Jeg er blevet lidt nysgerrig - er der tale om de såkaldte ApS-ryttere - åbner og lukker efter godtbefindende og løber fra ansvar, forpligtelser mv.?

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 19-05-05 15:06

noget i den retning, vender tilbage når jeg finder ud deraf.tak igen Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 24-05-05 14:08

Hej Amp
Har brug for lidt hjælp, har fundet flere ting. Er du her endnu?Kandit

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-05-05 14:28

Ja, jeg er her

AMP

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 24-05-05 18:49

Kan vi skrive privat? lone@mail-online.dk