/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sygate
Fra : Toupie
Vist : 445 gange
10 point
Dato : 04-05-05 10:35

Hej Sygate

Jeg har fulgt lidt med i dine synspunkter i denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/66133 og de er ret Interessante- jeg tror også på at der er en årsag til de forskellige symptomer, men der er mange måder at helbrede sig selv på.

Har du læst bogen "Helbred dit liv" af Louise L. Hay?? Jeg er lige gået igang med den og den virker spændende

// Toupie

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 10 point
Dato : 04-05-05 12:34

Hej Toupie. Ja den har jeg faktsik læst. Spændende læsning. Jeg er helt enig i at et positivt syn på livet er med til at holde os sunde og raske, et godt stykke hen ad vejen.
Men det hænger jo også sammen det hele. Er man positiv så spiser man sikkert også lidt sundere af respekt for sin krop, og træner sikkert også mere end en person med en negativ indstilling til livet.
Selvfølgelig er der undtagelser.

Der var en morsom artikel for noget tid siden, om at man havde bevist at økologiske landmænd havde bedre sædkvalitet end den såkaldte "almidelige" landmand.
Men der vil jeg også mene at det er pga. sammenhængen at han har en bedre sædkvalitet. Bare det at han tænker så langt at han dyrker økologisk landbrug gør jo sikkert også at hans tanker om livet og sundhed i det hele taget er i fokus, og at han har et mere positivt synspunkt på ivet. Han er sikkert også af samme grunde mindre stresset osv. der igen er med til at øge sædkvaliteten.

En spændende forfatter, der er knap så "alterantiv" er Frede Damgård. Ham kan jeg helt sikkert anbefale. Han er en sand guru inden for kost og ernæring i mine øjne.
Eva Lydekig har mildest talt også skrevet nogle spændende bøger om emnet.
I mine øjne er mad det rene medicin, eller det rene affald, og i længden gift.

Men jeg vil give dig ret Toupie. Der er mange måder at helbrede sig selv.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-05-05 22:20

Hej Sygate

Jeg blev desværre forhindret i at skrive herinde tidligere.....pokkers når ens arbejde skal stå i vejen for ens fritid

Jeg har ikke læst så meget om ernæringsrigtig mad, men det du skrev i den andet tråd lyder vældigt interessant og det vil helt klart blive et af mine projekter at læse mere om det.

Mht. landmændenes sædkvalitet så vil jeg give dig ret i, at det psykiske (tænkningen) sikkert også har en stor betydning her, men jeg tror også det kan have noget med sprøjtning at gøre. Jeg var på et sprøjtekursus for en del år siden, og der fik vi af vide at fx stråforkortningsmidler forringede sædkvaliteten - men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om selve det, at sprøjte med stråforkortningsmidler kan have en indvirkning.....det er kun et gæt.

Tanken om, at man kan ændre og helbrede sig selv både med sine tanker og med kosten, tiltaler mig en del og gør mig også nysgerrig efter større viden på området, så tak for henvisningen til de andre bøger .....men som du også skriver i den anden tråd, så skal man ikke udelukke det ene fremfor det andet - altså at man ikke skal udelukke lægerne og stole blindt på det alternative.

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-05-05 22:53

Sygate, så lige i en anden tråd at du er tilhænger af Martinus, han skulle også have været en spændende mand .......har lige haft kontakt til en heks der er oplært af ham, hun er en spændende dame

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 06-05-05 12:33

Ja det er virkelig læsning der rykker. Jeg har desværre ikke fået læst det hele. Men der er jo også rigtig mange bind, og de skal tolkes osv.
Men jeg har da gnavet mig lidt igennem det 3 testamente.
Og så har jeg læst rigtig mange af hans "små" bøger.
Det er næsten lige så tung læsning som Bhagavad Ghita. Og den gav jeg desværre op over for 1/3 inde i den.

Jeg elsker den slags læsning. jeg fik engang tilbudt et job i Det ukendtes boghandel i Løvstræde i københavn. Men lønnen var lidt af en skuffelse og jeg måtte droppe det.
Men derinde har jeg virkelig læst mange bøger.

Men fortæl lidt om hende "heksen".

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-05-05 23:25

Hej Sygate

Ja jeg må jo nok erkende at jeg slet ikke har læst noget af Martinus.....endnu men der er så mange andre spændende bøger - og så lidt tid at tage af!
-->>Bhagavad Ghita<<-- hvem/hvad er det??? og det 3. testamente?? ....Det er først fornylig jeg har øget min interesse for det alternative, på det plan - min "tro" har jeg dog altid haft.

"Heksen" har jeg kun haft fornøjelsen af at møde 2 gange, men hun healer gennem fødderne og får budskaberne gennem ånder Hun fortalte om Martinus´ holdninger og overbevisninger og hendes holdninger er meget lig hans. Hun har noget af hans "olie" og laver også selv sine egne. Hun mener kræft er en virus som kan helbredes, at gud er sex og at døden er smuk. Man skal nok være lidt speciel eller om ikke andet så have en speciel tankegang for, at kunne følge hendes tanker......men med alt det hun fortalte mig at hun havde været igennem, så kan jeg nu godt forstå hende .....at jeg så ikke er enig i det hele er jo så en anden side af sagen Det var forøvrigt hende der anbefalede mig at læse bogen "helbred dit liv". (vil ikke fortælle så meget om hende i dette offentlige forum)

Hvad med dig, lever du efter forskrifterne, altså tænkningen og kostplanerne og har du kunne mærke en forskel? (jeg er nysgerrig he he).

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 11-05-05 16:58

Jeg lukker tråden nu, vi kan jo skrive videre alligevel

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-05-05 23:40

Bhagavad Ghita er jo hinduernes "bibel". Den er ret tung og spændende. Jeg har kun læst 1/3 del af den inden den røg tilbage på hylden.

Men men men... Det 3 testamente af Martinus, er i mine øjne Bibelen. Et kæmpe værk man næsten ikke kan slippe igen.
Har desværre ikke fpet læst det hele endnu, men har læst en del af hans bøger og hørt mange foredrag (På bånd).
Det er en afm mine mange missioner i livet at få læst hele værket.
Det er nærmest en pligt for mig.

I tankerne vil jeg sige at jeg altid lever efter "forskrifterne" som du kalder dem. Jeg syntes ikke der er nogen vej tilbage når man har læst så meget om ernæring og beslægtede emner, såsom sundhed og sygdom og mental udviling osv.
Men det er desværre ikke altid det holder stik i virkeligheden
Jeg har perioder hvor jeg har svært ved at falde til ro, og der er disciplinen i bund.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 16-05-05 23:42
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-05-05 22:56

Dét der med bøger der ender på hylden igen inden de er læst færdige kender jeg alt til
Med din beskrivelse af det 3. testamente tør jeg da dårligt gå igang med den - tænk hvis jeg bliver lige så bidt af den som du er.....så glemmer jeg jo bare alt omkring mig he he men den lyder da spændende og måske jeg forsøger mig med den, når jeg er gennem de andre bøger jeg har sat mig for at læse (har endelig fået min læselyst igen).
Jer er blevet færdig med "helbred dit liv" og det er bestemt en bog der sender tankerne i en anden retning - nu er jeg så gået igang med "følelsernes alkymi" af Tara Bennett-Goleman (for 2. gang) men den er meget mere spændende og nemmere at læse efter jeg har læst "helbred dit liv".

Jeg kan godt lide din sætning --->>Men det er desværre ikke altid det holder stik i virkeligheden<<--- tingene er bare aldrig helt så nemme i det virkelige liv vi har vel alle vores "perioder" hvor enten vi selv eller andre får os på afveje eller fjerner vores tanker fra nuet

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-06-05 23:11

Siger da lige velkommen til de 2 der har været nysgerrige og købe spørgsmålet