/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fejl på ny bil
Fra : musepige
Vist : 831 gange
100 point
Dato : 03-05-05 22:31

Jeg har lige købt den nye seat toledo til 300.000 kr. Glæden er aftaget lidt da der er nogle småfejl der frustrerer mig. Sikkert ubetydelige men irreterende. Raslelyd fra udstødning, airconditioning lugter nogle gange, raslelyd fra instrumentbrædtet og midterkonsol når man kører på ujævn vej. Der er også meget hjulstøj og rumlem i kabinen(der er monteret michelin energy dæk på 16 tommer alufælge) Jeg vil ikke opfattes som en pisseirreterende kunde hos forhandleren, men kan man tillade sig at kommentere fejlene og få udbedret dem eller skal man bare leve med dem. Har andre haft lignende "små" problemer og hvad gjorde i ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 03-05-05 23:22

Ja, selvfølgelig skal du da påpege fejlene, der er da garanti på sådan en bil.

og med en ny bil til 300000, ville jeg sgu ikke nøjes med at være lidt frustreret over sådan nogen irriterende fejl, jeg ville rent ud være pissesur, og føle mig til grin over at gi' så mange penge for noget der har fejl der fører til daglige ærgrelser.

Så kør "skytset i stilling" og ned og brok dig, indtil fejlene er udbedret.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-05-05 23:40

Ring til F D M de hjælper gerne. De forlanger nok at du melder dig ind; Men det er da kun småting, jeg husker ikke hvor stor kontingentet er; men de har jo erfaring med at tale med forretningen , og ved nøjagtig hvad man kan forlange af en bil til 300,000 Kr. held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : musepige

Dato : 03-05-05 23:46

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : musepige

Dato : 03-05-05 23:50

tak. Jeg troede det var mig der var patentlig. Så skal der fandme brokkes.....